Quadsafari - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Quadsafari - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Quadsafari

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

09 November 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heyhey! 05-11-2009

Vandaag ging de wekker om 05.15 want een half uur later werd ik opgehaald samen met Sandra en Melanie door Alwyn. Ik had namelijk nog steeds een quadsafari tegoed. Gillian (eigenaresse) ging mee bij Alwyn achterop om wat foto’s te maken. Het was een schakelquad, dus we gingen echt lekker hard. We hebben veel dieren gezien. Ik genoot er echt van, zeker omdat ik wist dat het een van de laatste keren was . Daarna heb ik eigenlijk mijn koffer en alles ingepakt zodat ik dat niet meer hoefde te doen. Ik vond het wel leuk om op mijn laatste dag nog wat dingen te doen, en aangezien ik kitchenteam was ging ik daar helpen. Daarna ben ik naar de grotere leeuwen gegaan zodat Gillian ook daar weer wat foto’s kon maken. Alwyn en Vincent waren mee om eigenlijk te zorgen dat we niet opgegeten werden haha. Gillian had een paar geweldige foto’s gemaakt, en ik ben benieuwd hoe die er straks uitzien. Na ook nog eens even lekker geknuffeld te hebben met onze oude cups (de nieuwe gremlins) ben ik gaan filmen bij de grote leeuwen. Jammergenoeg waren ze niet zo levendig. Na de lunch ben ik nog even de koppie (aardig hoge heuvel) gaan beklimmen om nog even van het uitzicht te genieten. Terug onder aan de heuvel zag ik een paar zebra’s die ik even stoer wilde gaan volgen, maar waarmee ik wel de weg kwijtraakte haha. Natuurlijk heb ik die wel weer terug gevonden, maar vraag niet hoe :P. Gedurende de dag stond mijn laptop aan om nog meer foto’s uit te wisselen, jaja het zijn er echt héél véél. Rond een uur of zes ben ik samen met Sandra nog even naar de grote leeuwen gegaan in de hoop dat ze gingen brullen. Na een tijdje werd ons geduld beloond met een prachtig concert. Voor het avondeten kon ik nog even helpen bij de kids. Samenmet Sandra moesten we ijs uitdelen. Wat net zeg om steeds ‘Thank you’ te horen. Bij mijn laatste diner kreeg ik toch nog even de kans om impala te proeven. Tjah ik wil natuurlijk wel proeven wat er voor mijn ogen neergeschoten werd. Het was nog best lekker eigenlijk, beetje apart. Na het eten gingen we nog even in de -eigenlijk al gesloten- bar zitten om nog even wat te drinken. Ook ging ik daarna nog mee jagen, dus moest toen al gedag zeggen. Dat ging best snel, dus had ik geen tijd om emotioneel te worden :P. Jagen deed ik nog een keer samen met Sandra en Melanie, Hanzie Willie en TJ. Ik moest aankloppen bij Vincent (die erg ziek in bed lag) om toch nog even gedag te kunnen zeggen. Bij het jagen hadden we nog een keer raak. Uiteindelijk weren we nog wakker tot een uur of twee, dus kon ik maar drie uurtjes slapen. Ach ja ik had toch tijd genoeg in de bus om te slapen.

Laatste kusjes en knuffeltjes van mij en de leeuwen vanuit Ukutula !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Cerena

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 82433

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 24 September 2014

Backpacken in Zuid-Afrika

26 December 2012 - 17 Januari 2013

Rondreis Colombia

15 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Reisbegeleidster bij Simbo

14 Maart 2010 - 05 April 2010

Ukutula: Place of Quiet

05 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Zell am Ziller (Skilerares bij Schischule Lechner)

05 Oktober 2009 - 22 November 2009

Lion Breeding & Research / Cheetah Conservation

02 December 2007 - 29 Maart 2008

Gerlos (Skilerares bij Michi's Schischule)

Landen bezocht: