Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Johannesburg

Door: S.C. de Looff-Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

07 September 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Vrijdag 5 september

Vandaag was het dan eindelijk zo ver. Uiteraard was de nachtrust erg kort. De avond ervoor hadden we onze backpack ingepakt. Appeltje eitje, zo veel hoefde er niet mee. Daarbij had ik natuurlijk last van mijn welbekende spanningsbuikpijn, ppff. Aangezien ik Kai beloofd had dat hij een emmer ijswater over mij heen mocht gooien stond ik om 7.00 uur al aan zijn bed met de emmer. Stonden we dan 's ochtends vroeg water over elkaar heen te gooien haha. Wij brachten Kai naar school en namen daar afscheid, toch stiekem wel lastig hoor. Natuurlijk moest er ook nog even gesport worden, word straks afkicken voor mij blegh. Aangezien pas 19.15 uur onze eerste vlucht ging hadden we tijd zat. Poeh wat duurde dat lang zeg. Mijn twee lieve viervoetertjes moest ik ook achterlaten. Helaas werd dit door een van de twee ook niet gewaardeerd en die peerde hem ook en kon ik helaas voor we weggingen niet meer binnenkrijgen. In de ochtend was er ook nog eens bericht van koperdiefstal waardoor er geen treinen tussen Amsterdam en Schiphol reden, maar gelukkig was dat opgelost toen wij vertrokken. Hup tassen op de rug en gaan. Of ik nu gewoon niet veel bij me had of door al dat trainen ontzettend sterk geworden was weet ik niet maar het ging mij prima af gheghe. We waren lekker snel op Schiphol, konden snel onze bagage inchecken, onze stoelen hadden we natuurlijk die dag ervoor al op internet kunnen reserveren. Eenmaal achter de douane ging de tijd een stuk sneller. Ook al hadden we nog twee uur, waren die zo voorbij en stonden we al snel bij de juiste gate voor de vlucht naar London met British Airways. Maar ppff wat een irritante passagiers zeg. De vlucht was zelf overboekt, veel mensen waren zakenlui met te veel bagage waardoor er tijdens net instappen moeilijk werd gedaan. Handbagage kon niet iedereen kwijt. En ja hoor vertraging hierdoor van 20 min, ppff. De stewardess die netjes aanwijzingen gaf om alles sneller te laten verlopen werd ook gewoon genegeerd, heel vervelend. Na twee keer knipperen met onze ogen stonden we al aan de grond in London, dat was natuurlijk een stukje van niks. We zagen op de borden dat de gate voor onze vlucht naar Johannesburg al open was dus gingen gelijk maar die kant op. En toe. Begon de reis pas echt, een vlucht van 10,5 uur stond ons te wachten ppff. Wij waren natuurlijk erg benieuwd wie er naast ons kwam zitten. We hadden best geluk haha. Het was een Amerikaanse man met jaja een opvallend gespierd lichaam die ik wel even ging bestoken met vragen. Maargoed hij was ons voor want zoals elke Amerikaan doet begon hij te kletsen, blablabla haha. Tijdens de eerste vlucht viel ik van vermoeidheid binnen 15 min al in slaap en datzelfde gebeurde hier ook, maar ik wilde toch eerst echt eten, wat trouwens voor het eerst in mijn vlieg carriere tegenviel. De nacht was erger, ik denk dat ik het op de Noordpool nog warmer gehad zou hebben, ppff. Het is nu ondertussen 8.00 uur, en het ontbijt komt eraan. Nog een uurtje voor we landen... Spannend.

Na een lange vlucht landde we veilig op O.R. Tambo in Johannesburg. Voordat we het wisten stonden we al buiten na de paspoortcontrole en met onze bagage. Billy en Bev stonden ons al op te wachten. Ze hadden het idee om met een hop-on hop-of bus Johannesburg te gaan verkennen. Maar hier liepen we al tegen het eerste probleem op, ggrrr we konden geen geld pinnen. Het scheen dat de ING sinds een jaar een beveiliging op pinpassen zet wanneer deze gebruikt worden buiten Europa. Haha ja euh wisten wij veel. Dus pas nadat we de bank gesproken hadden konden we pinnen. We dropte onze spullen bij B&B thuis wat trouwens een ongelooflijk mooi huis is, haha wij zouden er wel voor tekenen. Ze hebben een schattig zwembad en een kleine dierenboerderij met beesten. Op het grote stuk land hebben ze een montessori school waar Bev het hoofd is. Wij hadden B&B nog wat leuke kleinigheidjes uit Nederland gegeven wat ze erg leuk vonden. Stroopwafels en drop en natuurlijk een chocoladeletter. Maargoed wij reden vervolgens naar het treinstation, waar we de trein pakte naar het station waar we op de bus zouden gaan. In de bus kregen we oordopjes waardoor we in het Nederlands een mooie uitleg kregen over vanalles. We stapte eerst uit in Carlton Center waar we wat lunchte en daarna naar een hele hoge toren ingingen en mooi uitzicht hadden over heel Johannesburg. Daarna stopte we nog een paar keer waar we de verschillende wijken zagen. Oud en nieuw, arm en rijk. We hebben veel gezien en vooral veel gelopen ook. Winkelen ging tot blijdschap van Patrick niet echt haha. We eindigde met een drankje op Nelson Mandela Square. Aangezien ik natuurlijk eigenwijs was en geen trui mee wilde nemen had ik het verdomd koud ppfff. B&B zijn ontzettend lief en gastvrij, erg leuk! Eenmaal thuis kregen we zelfs hun slaapkamer, want wij hadden onze nachtrust nodig, haha lief. Kurt (hun zoon) was er nu ook met zijn vriendin Anneke. Na een lekkere warme douche konden we eten. Braai natuurlijk. We hadden een heerlijk groot stuk vlees waar we in Nederland u tegen kunnen zeggen. Daarbij lekkere salade, broodjes en iets dat verdacht veel op aardappel anders leek. Zaten we dan om 21.00 uur met zijn zessen te eten, lekker laat maar wel gezellig. Uiteindelijk waren wij wel degene die toch maar naar bed gingen, want het was een lange vermoeiende dag. Ik kan niet wachten tot morgen... UKUTULA!

Liefs San en Pat

  • 07 September 2014 - 11:37

    John :

    Prima start zo te zien!

  • 08 September 2014 - 21:14

    Glenn:

    Wauw vakantie gangers! !! Wat een mooie start van jullie vakantie !! En vooral jaloerse blikken van uit Nederland met de mooie avonturen die jullie tegemoet gaan !! Mochten jullie daar ooit weer naar toe gaan! ! Ga ik mee!!!!! Liefjes ga lekker verder genieten we denken aan jullie! Mis je San! ! En haal alles uit je vakantie !! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Cerena

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 82424

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 24 September 2014

Backpacken in Zuid-Afrika

26 December 2012 - 17 Januari 2013

Rondreis Colombia

15 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Reisbegeleidster bij Simbo

14 Maart 2010 - 05 April 2010

Ukutula: Place of Quiet

05 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Zell am Ziller (Skilerares bij Schischule Lechner)

05 Oktober 2009 - 22 November 2009

Lion Breeding & Research / Cheetah Conservation

02 December 2007 - 29 Maart 2008

Gerlos (Skilerares bij Michi's Schischule)

Landen bezocht: