Laatste Busritje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Laatste Busritje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Laatste Busritje

Door: S.C. de Looff-Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

19 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Woensdag 17 september

Vanochtend besloten we weer eens een lekker stukje te gaan hardlopen. Eenmaal uit bed en de sportkleding aan wilde de eerste stappen niet helemaal lukken bij mij... Gggrrr. Alsof ik vastgeroest zat ppff. Langzaam bij beetje kwam ik opgang gelukkig. We liepen eens de andere kant op van wat we al gezien hadden en kwamen erachter dat er meer was dan we dachten. Het was lekker weer om buiten te vertoeven. Na ongeveer drie kilometer kwamen we bij de wilde kust waar we ergens naar boven konden lopen voor een prachtig uitzicht. Tussendoor uiteraard wat opdrukken. Iets wat we afgelopen vakantie trouwens ongepland op de meest gekke en mooie plekken doen haha. Eenmaal terug schoven we zwetend en al aan de ontbijttafel op het zonnige terras, heerlijk. Na het vette engelse ontbijt waarvan we deels hadden laten staan haastte we ons terug naar onze kamer/coupé om te douchen. We waren een uur te laat met uitchecken maar daar deden ze verder niet moeilijk over. De tassen die natuurlijk gedurende de reis ook steeds zwaarder werden konden we bij de receptie achterlaten zodat we nog even weg konden. Dit keer gingen we lopend diezelfde kant op als vanochtend. Hier en daar een winkeltje en op een uithoek in het zonnetje met helaas wel veel wind lunchte we wat. Aangezien we lekker op tijd terug waren namen we nog een wijntje op het terras. Maar voordat ik mijn glas echt kon aanraken stond de chauffeur van de Baz Bus al voor onze neus, die was dik een half uur te vroeg. Maar twee hotels verder werd dat al weer recht gezet, een iemand die was er nog niet dus stonden we alsnog erg lang te wachten. Dit was dezelfde chauffeur als laatste en dat merkte we ook aan zijn rijstijl natuurlijk, Schumacher was er niks bij haha. Hierdoor kwamen we wel lekker bij tijds aan in Kaapstad. Hij was zelfs zo aardig ons voor de lodge af te zetten ook al was deze niet aangeslopen bij de Baz Bus. Daar konden ze onze boeking niet vinden aangezien het systeem niet werkte. De bevestiging van Booking.com zei ze ook niet veel en de prijs die we betaald hadden kon volgens de receptiemedewerkster ook niet kloppen. Ja lekker dan haha maargoed uiteindelijk gaf ze ons dan toch gewoon een kamer(tje), we betaalde een prijs voor vier nachten waarvoor je in NL amper 1 nacht ergens slaapt dus we moesten niet zeiken. Sanitair deelde we gewoon. We doken lekker ons bedje in, want de dag erna gingen we lekker touren door Kaapstad.

• 19 September 2014 - 12:07

John:

Mooie vakantie en veel gezien/gedaan, maar het begint nu toch aardig op te schieten.

Oh ja, nog even over het weer....
    Ik ben deze week al 2x gestopt met schilderen omdat het echt te warm was :-)

Goed nieuws! Wordt volgende week weer wat minder warm.