Mijn ervaringen in Oostenrijk - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Mijn ervaringen in Oostenrijk - Reisverslag uit Gerlos, Oostenrijk van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Mijn ervaringen in Oostenrijk

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

25 Maart 2009 | Oostenrijk, Gerlos

Hallo allemaal,

vorig jaar ben ik voor vier maanden naar Oostenrijk geweest. Daar heb ik als skilerares gewerkt. Mijn vriend en ouders hebben mij naar Gerlos gebracht. Dat was nog wel het pijnlijkste, mijn vriend achter laten :(. Gelukkig zouden ze met oud&nieuw weer langs komen. En gelukkig had ik mn laptop mee, en was er genoeg gelegenheid om gebruik te maken van Internet. OMG wat een geweldige uitvinding zeg.

Maargoed in de eerste twee weken moest ik een cursus volgen aaneengesloten door een examen die ik moest afleggen om mijn diploma te krijgen. Ik had alweer een jaar niet geskied, dus die 2,5 weken waren werkelijk waar slopend. Ik was elke avond helemaal gebroken gewoon. Elke dag non-stop skiën ook nog eens gevolgd door een theorieles van een paar uur. Pfff dat was echt zwaar. Maargoed, uiteindelijk brak de dag aan van het examen. Ik was erg nerveus natuurlijk. Maar dat was niet nodig, want ik slaagde gewoon en ontving mijn diploma (A).

De daarop volgende tijd heb ik les gegeven aan verschillende leeftijden. Van kindjes van een jaar of twee tot volwassenen tot achter in de 50. Het was erg leuk om die afwisseling te hebben. Kindjes die huilden, maar geen angst hadden tot leuke gesprekken met ouderen die nog geen meter naar beneden durfden :P. De uitdaging was steeds weer de mensen van niks kunnen hen zo les te geven, dat ze eind van de week makkelijk de piste afkwamen. Dat lukte gelukkig aardig.

Daarnaast ben ik 's avonds ook achter de bar gaan werken in een aparttementencomplex. lekker een zakcentje bijverdienen, niet dat ik veel uitgaf. Het uitgaan viel een beetje tegen. Aprés-ski muziek bleagh, echt niks voor mij. Moet je alcohol drinken zeiden mijn collega's, maar daar houd ik ook niet zo van. Dat heeft me echt bakken met geld gescheeld om dat niet te doen. Na die stage heb ik ook een leuk bedrag over gehouden.

In die vier maanden ben ik in dat nogal kleine dorpje vier keer verhuisd haha. Van druk lerarenhuis met vier op een kamer tot een kleiner rotkamertje met een naamgenoot tot een supergrote studio in mijn eentje. En een klein hotelkamertje met een klasgenootje

Ik heb het daar best naar mijn zin gehad, al heb ik een paar keer de neiging gehad om het op te geven en naar huis te gaan door vervelende omstandigheden. Daarnaast miste ik mijn vriend natuurlijk heel erg. Gelukkig hebben we elkaar regelmatig gezien. Ik ging als verrassing voor zijn verjaardag terug naar Nederland, en om ons 2 jarig jubileum te vieren kwam hij naar Gerlos. :D

Toen ik na die vier maanden thuis kwam dat ik echt: NOOIT meer zoiets. Maar hoe langer ik erover nadacht en hoe verder het jaar vorderde hoe blijer ik was met de gedachten wat ik allemaal geleerd en meegemaakt heb. Ik heb echt ontzettend veel geleerd, vooral over mijzelf. Ik ben er alleen maar sterker uit gekomen.

Dus toch aankomend jaar, zal ik voor een maandje weggaan. Maar nu zal ik de warmte opzoeken. Ik ga mijn droom waarmaken in Zuid-Afrika en mijn lievelingsdiertje (Leeuwen,tijgers) van dichtbij mogen meemaken! (A)

Liefs, Sandra

• 15 Mei 2009 - 18:18

Marijke:

Hoi

Sorry dat ik nu pas reageer..
    Ik kon er namelijk niet achterkomen hoe ik op een bericht moest beantwoorden,en toen zag ik dat jij nog geen bericht had geplaatst en kon ik nergens vinden hoe ik dan een bericht moet sturen, en vandaag dacht ik,laat ik het nog eens proberen.

Ik heb inderdaad vrijwilligerswerk in zuid afrika gedaan. Op Ukutula, misschien heb je van anderen al verhalen gehoord erover (en dat kan niet anders dan positief zijn) want het is er echt mooi..
    Het is zeker dat je daar een leuke tijd gaat hebben. Een geweldige ervaring!

Liefs Marijke

• 28 Mei 2013 - 20:33

Bianca Kruithof:

Hoihoi,

Ik zie dat het een aantal jaren geleden is voor je, maar ik ben op zoek naar mensen die hebben gewerkt bij de Michi's schischule en ik zie hier dat jij dat hebt gedaan. Zelf wil ik komende winter naar Gerlos vertrekken en daar gaan werken. Waar weet ik nog niet helmaal maar waarschijnlijk ook bij de skischool of in de horeca.
    Nu zijn mijn vragen:
    - wat zijn je ervaringen bij de skischool? Want ik hoor soms dat er weinig respect is naar de werknemers toe.
    - Hoe kwam je aan dat horeca baantje? Beviel dat goed?

Ik hoop dat je mij wat meer informatie kunt geven over jouw tijd daar en misschien ook wat tips kunt geven of leuke adressen waar ik misschien werk kan vinden want ik wil echt heel graag, maar helemaal onvoorbereid wil ik ook niet vertrekken! (ps. heb veel ervaring in de horeca en heb m'n diploma voor kinderopvang)

Ik hoop graag iets van je te horen!

groetjes,

Bianca

Je kunt me ook mailen op dit adres: biancakruithof@hotmail.com