Laatste dag in de bush - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Laatste dag in de bush - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Laatste dag in de bush

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

20 November 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hoi allemaal! 19-11-2009

Vandaag was het gelukkig weer 05.00 uur toen de wekker ging. Hoopvol ritste ik de tent open om te zien of de zon scheen… nou mooi niet dus :@. Dan maar dik aankleden en hopen dat het open trekt. Na het voeren van de paarden gingen we de Roan en Sable (haha weet de Nederlandse namen niet K) voeren. Echt vette antilope, want ze zijn helemaal niet bang. Ze horen de auto al aankomen, wetend dat er eten aankomt. Onderweg naar de volgende waren we getuige van een Eland (ook Engels woord :P) die gewoon even over het hek sprong :O. Anthony wilde ons eerst niet geloven. En jaja ik begin er goed in te worden… ik was degene die het beest herkende als de Eland (A), ik leer wel. Het hek was gewoon helemaal verbogen. Waarom zou je als Eland je leven willen wagen door eerst tegen het elektrische hek aan te springen om er vervolgens over heen te lopen :S hhmm. Hij moest verwondingen hebben opgelopen, want we vonden een stukje huid op plaats delict. Na een kopje thee om even op te warmen hebben we een lange rit in de regen gehad om de waterplaatsen te checken. Onnodig met zoveel water uit de lucht eigenlijk he :P. Gelukkig werden we daarna verwelkomd met weer een lekkere kop thee J. Na de lunch hebben we niks meer gedaan omdat het maar bleef regenen. Ik heb toen maar vast een poging gewaagd mijn troep in de koffers te proppen, het ging nog aardig ook. Rond een uur of vijf gingen we naar Anthony en Emma om daar de laatste avond gezellig te eten. Clemont (Zimbabwaanse werknemer) had uitgebreid voor ons gekookt. Natuurlijk moesten we vanavond voor de laatste keer shithead (zo heet hét kaartspelletje) spelen. Haha maar dit keer met twee decks (of hoe je het ook schrijft :P) dus het was echt ultiem. We gingen rond een uur of negen richting het kamp door de bagger rijdend. Anthony wilde morgenochtend (alleen wanneer het weer goed is) proberen nog een maal Rebecca op te zoeken.
Liefs en kusjes van mij