Elektrisch hek - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Elektrisch hek - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Elektrisch hek

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

20 November 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria


Hoihoi jullie! 16-11-2009

Vandaag ging de wekker weer vroeg K. Rond een uur of half 6 hoorde ik een raar geluid… wat bleek nou het was gewoon even een luipaard in mijn achtertuin die een impalaatje om zeep hielp. Nee ik heb het niet gezien L, maar Marie herkende de geluiden. Na een ontbijt van Kellog’s (omdat er niks anders meer was) gingen we eerst de paarden insprayen tegen teken en vliegen. Gunsten was zo gebeurd, maar die ander ppfff dat arme beest heeft echt een slecht geweten zeg. Daarna gingen we vlees voor de jakhals ontdooien en tussendoor even de heuvel op om ontvangst te zoeken. Jakhals kwam alweer snel aangehobbeld toen hij de auto hoorde. Vandaag was het weer best fris en geen zon L, dus konden we de Jakhals gewoon voeren waar we hem vonden. Best zielig, want daarna paarde we hem gewoon hem moederziel alleen achter latend. Rebecca de cheeta was weer wat minder makkelijk. We gingen haar te voet volgen. Anthony liep voorop en vertelde dat ik moest rennen als hij dat zei en in de boom klimmen als hij dat zei :S hhmm klonk spannend. Dat zou alleen moeten wanneer we buffels zouden zien, omdat die blijkbaar nogal gevaarlijk zijn. Ze bleef maar verder van ons aflopen dus duurde het een tijdje voor we haar zagen. Op het moment dat zij ons zag, ging ze weer even een paar minuten mooi liggen en liep ze weer verder door. Aan haar buik te zien had ze lang niet gegeten en was ze hongerig, dus lieten we haar haar gang gaan. Kris kras door de buch (en de vele takken met doornen) konden we gelukkig weer de auto terug vinden. Als lunch hadden we een heerlijke omelet met een dikte die ik nog nooit gezien had, haha er waren 10 eieren gebruikt :S… wel lekker. Na de lunch gingen we richting Alldays om wat inkopen te doen voor de nieuwe vrijwilligers die dinsdag komen. En zo had ik ook nu weer een internetkans (A). Daarna ging ik samen met Marie de elektrische hekken nakijken. Sta ik dan even met een tangetje ijzerdraad met een voltage van 2000 om te buigen… hhmm risicovol K. Zo hoorde ik ook voor het eerst de noodkreet van een impala :S nog steeds leer ik elke dag bij. Tijd tekort!!! Ppfff uiteindelijk na een veel te hobbelige rit (omdat Marie de hobbels niet zag haha) kwamen we pas tegen half acht ’s avonds terug, en konden we dus gelijk aan tafel schuiven. We waren best kapot dus waren we aardig vroeg ons bedje ingedoken.

Kusjess van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Cerena

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 82480

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 24 September 2014

Backpacken in Zuid-Afrika

26 December 2012 - 17 Januari 2013

Rondreis Colombia

15 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Reisbegeleidster bij Simbo

14 Maart 2010 - 05 April 2010

Ukutula: Place of Quiet

05 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Zell am Ziller (Skilerares bij Schischule Lechner)

05 Oktober 2009 - 22 November 2009

Lion Breeding & Research / Cheetah Conservation

02 December 2007 - 29 Maart 2008

Gerlos (Skilerares bij Michi's Schischule)

Landen bezocht: