Joburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Joburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Joburg

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

20 November 2009 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Hallo jullie! 20-11-2009

Pieppieppiep deed de wekker om 04.15, maar geen geluk vandaag het hoosde nog steeds van de regen. Wekker dus uit en me weer lekker omgedraaid. Om 06.00 uur stond ik weer op om mijn laatste dingetjes te pakken, want Anthony kwam me rond zevenen ophalen. Na nog even lekker natgeregend te worden (omdat ik eigenwijs geen regenjas had meegenomen) en afscheid genomen te hebben begon de lange weg richting Polokwane. Om 10.45 uur lieten Anthony en Emma mij daar achter wachtend op de Translux (bus) die mij naar Joburg zou brengen. Ook dit keer kon het niet een gewone rit zijn. De bus was op tijd, maar na een tijd was er een probleem met de remmen dus moesten we van bus wisselen, daarna zaten we heerlijk in het verkeer vast. Uiteindelijk kwam ik dus 18.00 uur (dik drie uur te laat) in Joburg aan :S. Daar stond arme PK al heel lang op mij te wachten. De weg naar The Ritz (hostel) was gelukkig niet lang. Het was er erg rustig, dus ik hoefde maar een kamer met twee andere personen te delen (A). Na mijn spulletjes gedropt te hebben, ben ik heerlijk met mijn laptop op de bank in de huiskamer geploft om een van mijn -jammergenoeg- laatste verhalen te schrijven. Gelukkig was het lekker rustig hier... wel erg koud. Straks duik ik voor de laatste keer in dit land mijn bedje in :(. Ik ben benieuwd hoe alles loopt morgen :O. haha hopelijk geen overbagage, daar heb ik domweg gewoon het geld niet voor :|. Ik wordt 15.30 uur hier opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Dan stap ik 20.20 uur weer het vliegtuig in... op naar mijn koude kikkerlandje. Voor mijn ophalers ;) hier nog even de vluchtgegevens:LX724 (+-09.00uur). Nou ik hoop dat jullie mijn verhalen net zo leuk vonden als ik heb gedaan hier :D! Tot zondag!!

Laatste lieve groetjes uit het 'zonnige' Zuid-Afrika!!

  • 20 November 2009 - 20:22

    John:

    Ik heb de laatste berichten het eerst gelezen !!!

  • 20 November 2009 - 20:51

    John:

    Lieve Sandra,

    Je verhalen waren echt leuk om te lezen. Jammer dat daar nu ook een einde aan komt. (Hoewel, je kunt er thuis natuurlijk ook gewoon mee doorgaan.)

    Nogmaals een goede reis toegewenst en we zien je zondagmorgen op Schiphol.

  • 20 November 2009 - 21:15

    Sonja:

    Jammer dat je weer naar huis gaat, geen verhalen meer om te lezen...

    Goede vlucht naar huis en groetjes van ons allemaal uit Enschede.

  • 10 December 2009 - 09:33

    Yacine:

    hey collega, wat inspirerend zeg! lijkt me cool om ook op zon reis te gaan:P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Cerena

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 82483

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 24 September 2014

Backpacken in Zuid-Afrika

26 December 2012 - 17 Januari 2013

Rondreis Colombia

15 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Reisbegeleidster bij Simbo

14 Maart 2010 - 05 April 2010

Ukutula: Place of Quiet

05 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Zell am Ziller (Skilerares bij Schischule Lechner)

05 Oktober 2009 - 22 November 2009

Lion Breeding & Research / Cheetah Conservation

02 December 2007 - 29 Maart 2008

Gerlos (Skilerares bij Michi's Schischule)

Landen bezocht: