Addo & Scotia - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Addo & Scotia - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Addo & Scotia

Door: S.C. de Looff-Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

15 September 2014 | Zuid-Afrika, Addo

Zaterdag 13 september

Na een simpel maar prima ontbijt werden we opgehaald door een busje die al redelijk gevuld zat met andere mensen. Na nog een paar stops waren we compleet en klaar om richting Addo te gaan, dat was zeker een uur rijden. Daar gingen we eerst met datzelfde busje het park in om opzoek te gaan naar olifanten. Die waren daar namelijk erg veel. Het park heette niet voor niets Addo Elophant. Al snel vonden we een stel slurven met kleine baby's die midden op het pad stonden op nog geen 2 meter van de auto. Zo mooi om die dieren van dichtbij te zien, zeker wanneer er vanaf de andere kant ook een paar olifanten kwamen aangerend en ze tegen elkaar begonnen te 'praten'. Een apart geluid dat ik eigenlijk nooit eerder echt zo gehoor had. Verder zagen we in dat park voornamelijk de meest voorkomende antilope. Vlak voor lunchtijd gingen we uit het park richting een restaurant aan de weg. Daar kregen we een heerlijke lunch voorgeschoteld. We vervolgde onze weg richting Scotia NP waar we in open safari busjes verder zouden gaan. Samen met een andere Nederlander, drie Belgen, twee Engelse en een Fransman zaten wij in een. De rest van onze groep werd bij andere mensen ingedeeld. Onze Ranger, die ons al de hele dag op sleeptouw had, was een leuke man. We reden tot 19.00 uur, ook in het donker dus, door dit park. Tussendoor natuurlijk wel even een kleine sanitaire stop met een warme koffie en thee. Heerlijk aangezien het best fris was. We hebben uiteindelijk vier van de vijf. An héél dichtbij mogen meemaken. De olifant hadden we natuurlijk al gehad, die werd gevolgd door een buffel die ook verdacht dichtbij onze auto kwam. Niet veel later kwamen we op steenworpafstand van een neushoorn die nogal nieuwsgierig was naar ons, gheghe erg leuk. En als laatste werden we blij verrast met een groepje van vijf leeuwen die aan het chillen waren. Ze vonden het allemaal prima, het felle licht van de camera's en gebrom van de auto's. Zo relaxt dat ze gewoon midden op onze weg gingen liggen. Wauw echt te mooi gewoon nog steeds, iets waar ik wel eeuwen naar zou kunnen kijken. Ik zou er zo een thuis willen hebben haha. Tussendoor hebben we natuurlijk gewoon de welbekende dieren zoals nijlpaard, giraf, struisvogel en impala gezien. Om 19.00 uur kwamen alle auto's samen midden in het park bij een afgeschermd stuk met een plek om te eten. We werden verwelkomd met een heerlijk drankje bijeen groot kampvuur. Daarna schoof elk groepje aan tafel met een vol bord lekker eten. Zoals jullie vast wel tussen de regels doorlezen is het eten hier absoluut lekker. Maar dat even terzijde. Na het toetje vervolgde we onze weg weer en werden we terug gebracht naar ons gewone busje waar de rest van onze groep al klaar stond om weer terug te gaan naar het hostel. Eenmaal terug gekomen zagen we de Baz bus voor de deur staan, die was net aangekomen. Daar zouden wij eigenlijk inzitten. De chauffeur sliep die nacht bij ons in het hostel en vertrok de volgende morgen vroeg weer richting Kaapstad. Die moesten wij wel hebben. Na een drankje nog even met z'n tweetjes in een cafe'tje met een grote 'M' op het dak kropen we lekker onder de lakens.

• 16 September 2014 - 00:24

John:

Super zo te zien, heb de indruk dat je eigenlijk meer (uiteenlopende dingen) van het land dan de vorige keren.
    Mogen van mij best wat meer foto's bij.

• 16 September 2014 - 00:25

John: