Paardrijden - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Paardrijden - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Paardrijden

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

09 November 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo! 04-11-2009

Vandaag ging ik om acht uur de nieuwe vrijwilligers helpen bij de cups. Samen met Gillian en twee nieuwe hadden we geen tijd om te eten omdat we gingen paardrijden :D. Echt leuk dat ik dat alsnog ging doen. We hebben snel een croissantje naar binnen geduwd en sprongen op het paard. Wel jammer dat de rest weinig rijervaring had :). Hihi dus ging ik lekker achterin rijden om mijn eigen tempo te bepalen. Op een gegeven moment verloor iemand haar zonnebril, dus ging ik die oppakken. Gheghe ging mijn paard er even lekker vandoor. Die speelde gewoon een spelletje met mij :O. Steeds wanneer ik bijna de teugels vasthad peerde hij hem weer. Gelukkig hield hij het snel voor gezien. Toen ik na 1,5 uur weer afstapte voelde ik de heerlijke pijn in mijn kont alweer aankomen haha. Vervolgens heb ik samen met de rest van het rangerteam poeder bij ons en de gremlins gestrooid tegen de ringworm. Onnodig eigenlijk, want ze hebben het allemaal al :O. Daarna hebben we met Hanzie weer hooi geladen en gelost. Wat een kriebelzooi zeg ielgh. Ik dacht even een mooi filmpje maken, waarin ik aan het werk ben. Gelijk het goede moment uitgekozen, want we hadden een heerlijk hooigevecht. Het zat echt overal tot in mijn ondergoed haha. Na de lunch gingen we zandscheppen die ze nodig hadden voor cement bij de grote leeuwen. Vet cool, want we gingen dus daar naar binnen. Deze leeuwen zijn gemiddeld een jaar oud, en een stuk groter dus. Nog steeds speels, maar wel risicovoller om mee te spelen. Grotere klauwen en scherpere tanden :O. Op een gegeven moment was ik bijna mijn camera kwijt omdat een het touwtje te pakken had en niet los wilde laten :O haha. Tussendoor kreeg ik een fijn telefoontje van Glenn (Awesome Travel), dat ik morgen eind van de ochtend opgehaald zou worden :@ :S. Pardon dacht ik, ik hoor hier nog gewoon een nacht te zijn. En ja hoor ik voelde de eerste traantje al achter mijn ogen prikkelen :$, en ik ben nog niet eens weg. Toen ik dat Hanzie vertelde, zei hij dat er vast wel iets geregeld kon worden dat ik nog een nacht bleef. Gelukkig dat de dochter van Willie en Gillian diezelfde dag ook in Johannesburg moet zijn, dus die bood aan om mij daarheen te brengen. Happy me:D! Daarna gingen we met Vincent ging weer verder met het verplaatsen van de laatste twee gremlins. Die moesten gedart worden omdat ze onmogelijk te vangen waren. Een, bleek uiteindelijk nog te wild te zijn, maar hebben we toch in de box gekregen. Onze leeuwtjes daarintegen waren appeltje eitje natuurlijk. Wel zielig, want de twee cheeta’s keken echt zo van waar brengen jullie onze maatjes heen :S. De volgende move was wat spannender. Dat waren namelijk de kleine grote zeg maar die we nu naar onze plaats overbrachten. De vraag was alleen hoe de cheeta’s erop zouden reageren. Met Jay (de mooie) ging het erg lastig. Hij was namelijk erg agressief naar de kleintjes. We zagen in een keer dat die kleine poepies niet altijd schattig zijn want die reageerde net zo fel terug. Met Emma (ringworm -lelijke- cheeta) ging het wat makkelijker want die wilde eigenlijk alleen maar spelen. Al snel gingen de cups uit zichzelf haar kant op. Tijdens het diner hebben we elkaar maar even afgewisseld, omdat we bang waren dat er iets ging gebeuren. Ik was vroeg mijn bedje ingedoken, want ik zou de volgende dag nog mijn quadsafari hebben (A).

Liefs Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Cerena

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 82497

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 24 September 2014

Backpacken in Zuid-Afrika

26 December 2012 - 17 Januari 2013

Rondreis Colombia

15 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Reisbegeleidster bij Simbo

14 Maart 2010 - 05 April 2010

Ukutula: Place of Quiet

05 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Zell am Ziller (Skilerares bij Schischule Lechner)

05 Oktober 2009 - 22 November 2009

Lion Breeding & Research / Cheetah Conservation

02 December 2007 - 29 Maart 2008

Gerlos (Skilerares bij Michi's Schischule)

Landen bezocht: