Tracken - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Tracken - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Tracken

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

11 November 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heyhey jullie! 09-11-2009

Vandaag ging de wekker dus om 05.00 uur. Best lekker om zo vroeg te beginnen eigenlijk. Hier houden ze er namelijk meer rekening mee dat het echt heet is overdag. Ze beginnen vroeg, hebben een lange pauze van ongeveer 12.00 uur tot 15.00 uur en werken tot 18.00 uur. We begonnen met het tracken van de cheeta en Jakhals. Eerst reden we een hele steile heuvel op omdat daar het beste ontvangst was. Ik dacht echt we tracken met de vetste gadgets. Haha nee hoor, heel goedkoop een antenne met een frequentieding eraan. Het werkt erg goed. We kregen geen signaal van de cheeta, maar wel van de jakhals. Die hadden we aardig snel gevonden. Best zielig want het beestje was al erg jong verlaten door zijn moeder dus heeft Anthony de zorg op zich genomen. Hij probeert hem wel zo wild mogelijk te houden, zodat hij haar los kan laten wanneer hij oud genoeg is. Hij is nu pas een jaar oud, dus geeft Anthony hem af en toe kippen. En nee geen kippen met veren zoals eerst, maar kippen die zelfs wij gewoon kant en klaar in de oven kunnen leggen zeg maar hihi. Na de waterplaatsen nagekeken te hebben of er genoeg water was en nog even doorgezocht te hebben naar de cheeta gingen we lunchen. Tijdens dit -niet al te vermoeiende- werk zie ik zo ontzettend veel wilde dieren. Echt geweldig om al die beesten gewoon in hun eigen plaats te zien. Nog steeds moet ik nog even uitvinden hoe elk beest nou heet. Langzaam begint het erin te komen gelukkig. Na de lunch zijn Marie en ik terug gegaan naar het kamp om daar even te relaxen. Daar kreeg ik eindelijk de kans om even lekker wat te lezen (A). Ook heb ik mij eens goed gebogen over mijn financiële uitgaven. En ik geeft toe dat het ‘best’ meevalt :O gheghe. Om 14.30 uur gingen we richting Alldays (het stadJE) waar Anthony en Emma wat inkopen moesten doen. Zo kreeg ik eindelijk weer de kans om internet te gebruiken :). Jammer voor jullie, want het was gelijk erg veel lezen denk ik :P. Het internet was hier lekker snel en nog goedkoop ook. Toen ik wilde betalen deed mijn pas het niet :@. Lekker sta je dan, wetend dat je geld hebt maar er niet bij kunnen. Na bij twee banken geprobeerd te hebben bleek wel duidelijk dat het aan mijn pas lag. Terug gekomen hebben we het paard eten gegeven, die langzamerhand gewend begint te raken aan alles. Toen hebben wij lekkere spaghetti gegeten. Na natuurlijk wat kaartspelletjes gingen we vroeg terug naar het kamp omdat Marie moe was. Daar heb ik heerlijk in het donker gedoucht. Erg fijn dat er gewoon beestjes rondlopen in de wasbak, toilet en de douche haha. Af en toe vinden de eekhoorntjes het ook nodig om mijn wc-rol af te wikkelen :O. Verder slaap ik heerlijk in mijn tentje.

Lieve knuffies van mij!

  • 11 November 2009 - 22:04

    John:

    Het thuisfront schakelt mee: eerst gingen we "darten" nu doen we aan "tracken".
    Is toch weer een heel ander woord. Nou ja, zolang jij het maar leuk vindt is het prima.

    Bij de wee: als je zo'n eekhoorntje door het putje spoelt, raakt de afvoer dan niet verstopt?

  • 13 November 2009 - 09:31

    Leny:

    Eindelijk even de tijd gevonden om alles rustig door te lezen en het was de moeite waard! Wel heel stoere verhalen allemaal, erg leuk om zo mee te maken wat je allemaal doet en ervaart. Het schiet op nu en ik ben bang dat je dit leven heel erg gaat missen...het klimaat ook want hier is het weer om te huilen, letterlijk. Wij vertrekken do.19 voor 2 maanden naar Thailand maar ons emailadres blijft helemaal hetzelfde dus blijf ons op de hoogte houden, geniet er nog maar enorm van, veel liefs, Leny & Dick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Cerena

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 82502

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 24 September 2014

Backpacken in Zuid-Afrika

26 December 2012 - 17 Januari 2013

Rondreis Colombia

15 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Reisbegeleidster bij Simbo

14 Maart 2010 - 05 April 2010

Ukutula: Place of Quiet

05 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Zell am Ziller (Skilerares bij Schischule Lechner)

05 Oktober 2009 - 22 November 2009

Lion Breeding & Research / Cheetah Conservation

02 December 2007 - 29 Maart 2008

Gerlos (Skilerares bij Michi's Schischule)

Landen bezocht: