Een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Almere-Haven, Nederland van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Een nieuw avontuur! - Reisverslag uit Almere-Haven, Nederland van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Een nieuw avontuur!

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

28 April 2009 | Nederland, Almere-Haven

Hallo lieve allemaal,

WOOEEHHOOEE :D JJIIPPPPIIEE :D JJEEEEJJ :D!!!

Na het doorspitten van de verleidelijke interessante -gelijk willen boeken- gids van www.activityinternational.nl heb ik iets gevonden om te gaan doen wanneer ik straks klaar ben met mijn opleiding. Hier komt het hoor…

… Op maandag 5 oktober 2009 om 19.45 zit ik in het vliegtuig richting…

ZUID-AFRIKAAA! Wat ik daar ga doen? Ik ga mij daar zeven weken vermaken tussen de Wildlife (A). Ik ben al van jongs af aan gek op de grote katachtige, maar ben nooit verder gekomen dan het bewonderen van mijn posters en knuffels of dierentuinen met leeuwen, tijgers en cheeta’s. Maar nu zal ik deze prachtdieren van dichtbij mogen meemaken. Voordat ik dat ga doen heb ik een paar oriëntatiedagen in Johannesburg. Hier maak ik kennis met de cultuur en gewoonten van Zuid-Afrika.

Na vier dagen wordt ik naar Ukutula gebracht waar ik ga deelnemen aan het project Lion Breeding & Research. Jaja de naam zegt het al, ik ga werken met :D… LEEUWEN! Ik ga mij vooral bezig houden met het verzorgen van de -ik ben nog zo klein, schattig en knuffelbaar zonder tandjes- cubs (babyleeuwtje, kleine simba’s) hihi schattig he. Daarnaast help ik met het verzorgen van de zieke leeuwen, en andere wildlife.
www.ukutula.com

Na vier weken wordt ik overgebracht naar Umkwali, hier ga ik mij de laatste twee weken bezighouden met het project Cheetah Conservation… Jaja… CHEETA’S! Die ga ik -met heel veel km/pu- op de voet (haha) volgen om uit te vinden hoe en waar ze leven. Met die informatie wordt er gezorgd voor een goede leefomgeving voor deze dieren.
www.umkwali.com

Zondag 22 november 2009 om 09.00 zal ik na zeven -denk ik- mooie weken met mijn voeten weer op Nederlandse bodem stappen.

Jammer genoeg is het nog zover weg, maar ik heb dus nog genoeg tijd om voor te bereiden. Zo moet ik natuurlijk nog langs de GGD om inentingen te halen, kleren kopen die bij die leefomstandigheden en temperatuur passen. Nog genoeg te doen dus. Gelukkig is de voorpret natuurlijk ook niet mis. Zo gauw ik jullie meer kan vertellen horen jullie het van mij.

Liefs Sandra

  • 28 April 2009 - 16:00

    Marit:

    En ik ga je volgen!!!!!!!! Ben jaloers dat jij al zo snel mag :(.
    Maar gun het je hoor ;)

    Xx

  • 28 April 2009 - 18:32

    Nathalie:

    Ik had het al gehoord, maar het blijft erg leuk :D
    Hopelijk vliegen de dagen voorbij:)

    PS. Ik ben erg jaloers op je;)

  • 03 Mei 2009 - 12:20

    Mayanka:

    Leip leip leip !
    Dat ga ik ook doen als ik eindelijk toestemming krijg (6)
    Veel plezier alvast
    xxx

  • 12 Mei 2009 - 15:11

    :

    Neem eens 'n kijkje op

    www.ukutula-lodge.nl ;-)

  • 12 Mei 2009 - 15:24

    :

    Sorry.. ik bedoelde dus; www.ukutula-lodge.hyves.nl! ;)

  • 25 Mei 2009 - 14:16

    Leny:

    Vind het nog steeds een mooi idee, hoop dat deze wel aankomt! XX

  • 04 Juni 2009 - 15:51

    Luis Eduardo:

    Aan de ene kant ga ik je heel erg missen en ben ik jaloers en wil ik met je mee! ;)

    Maar aan de andere kant weet ik dat dit is wat je wil! :D Dus ik sta volledig achter je.

    Het duurt nog even, dus je kunt je rustig voorbereiden. Ik hoop voor dat uitkomt wat je er van verwacht.

    En als jouw man zal ik je natuurlijk altijd en overal blijven volgen :)

    I love you! x

  • 20 Juni 2009 - 21:18

    Laura:

    Jeetje meis, helemaal geweldig wat je gaat doen zeg, ben best wel jaloers hoor!!

  • 26 Augustus 2009 - 14:32

    Marijke:

    Hoii..

    Ik lees nu net dat je 5 oktober naar Zuid Afrika gaat. Echt super gaaf! We lopen elkaar daar net mis ik kom een weekje naar jouw terug op Ukutula.
    Heel veel plezier alvast.

    Groetjes Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Cerena

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 82579

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 24 September 2014

Backpacken in Zuid-Afrika

26 December 2012 - 17 Januari 2013

Rondreis Colombia

15 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Reisbegeleidster bij Simbo

14 Maart 2010 - 05 April 2010

Ukutula: Place of Quiet

05 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Zell am Ziller (Skilerares bij Schischule Lechner)

05 Oktober 2009 - 22 November 2009

Lion Breeding & Research / Cheetah Conservation

02 December 2007 - 29 Maart 2008

Gerlos (Skilerares bij Michi's Schischule)

Landen bezocht: