Giraf nummer drie - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Giraf nummer drie - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Giraf nummer drie

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

09 November 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hellow you! 30-10-2009

Okeeeej niet leuk . Het is vandaag alweer vrijdag, dat wil zeggen dat ik hier nog maar één week ben… sniksnik! De tijd gaat hier zo ontzettend snel. Veel te snel dus als je het mij vraagt. Ik doe en zie hier zo veel verschillende dingen. Ook al was ik vandaag kitchenteam ging ik toch even helpen bij de cups om acht uur. Voordat ik een hap in mijn mond had van het ontbijt vroeg Vincent om hulp met de dode kippen. Ach ja, waarom ook niet he. Dat had ik nog niet gedaan dus. Snel wat naar binnen gepropt, kleren gewisseld en op naar de dode kippies. Gelukkig waren ze er nu wel. Meer zelfs dan we dachten, en gelukkig hoefde wij niet in te laden maar deden de werknemers van daar het voor ons. Terug gekomen kwamen Melissa en Hanzie ons helpen met afladen. De eerste paar kippen gooide we bij de gremlins. Daarna natuurlijk onze lieve leeuwtjes. Vervolgens deden we de wat oudere cups, gheghe. Daar had ik met Hanzie een heerlijk onsmakelijke kippengevecht gehad. Tjah moet hij maar geen kippen op de kop van de leeuwen gooien :P. Terug gekomen kwam Melanie ons helpen met mijn favoriete klusje… bieten ophalen :P. Omdat we pas tegen twaalf uur terug waren heb ik niet geholpen met afladen, maar Sandra met de cups geholpen. Na de lunch gingen de meeste quadrijden, dus ging ik samen met Melanie Hanzie helpen bij het afladen van een nieuwe lading. Toen we bijna klaar waren kreeg Vincent een oproep om weer een dode giraf op te halen. En tjah dan heeft hij natuurlijk wel girafexperts nodig he :P. Wat bleek nou, het was op dezelfde boerderij als waar we de laatste ook opgehaald hebben. Zo heb je er twee, en zo binnen twee dagen geen meer. In eerste instantie dachten we dat het met elkaar te maken had. Niet dus, want bij deze giraf kwam er bloed uit haar neus en was haar hele schedel verbrijzeld :O. Nu kwam een beetje het politiewerk naar voren haha ;). We probeerde namelijk te achterhalen aan verschillende sporen die we konden vinden wat er gebeurd was. Het was moeilijk te zeggen. Ze had namelijk verschillende krassen van een poot van een luipaard, daarnaast leek het alsof ze neergeschoten was. Dan nog zou haar schedel niet zo verbrijzeld kunnen zijn, het was nog een jonkie. De kop lieten we achter zodat ze daar autopsie op konden plegen. We moesten snel terug rijden, want er hingen van die heerlijke regenwolken boven ons. Onderweg kocht Vincent wat drinken voor ons, erg aardig hoor… maar verdacht ;). En ja hoor, we passeerde de afslag Ukutula :S. Ik herkende de weg meteen, we gingen meer dode kippen ophalen. We moesten nu echt opschieten, het werd al donker en de giraf moesten we weer ontdoen van zijn hele huid. Pas om 19.00 uur kwamen we terug. Het avondeten hadden we natuurlijk al gemist, maar ze hadden netjes voor ons bordjes klaar gemaakt. Na die snel opgegeten te hebben gingen we aan de slag. Sandra kwam ook weer helpen (ons vaste vieze klussengroepje :P) We waren nog geen vijf minuten bezig toen het als een gek begon te regenen . We merkten wel dat we de ‘kunst’ nu al een beetje doorhadden. Het ging eigenlijk best wel snel, voor maar vier personen. Nadat we de huid in de vriezer hadden gelegd gingen Sandra en Melanie douchen. Ik heb Vincent nog maar even geholpen met alle dode kippen in de vriezer te doen. Toen we daarmee klaar waren was het alweer 21.30 uur, erg laat dus. Na een lange hete douche ben ik lekker mijn bedje ingedoken (na die verschoven te hebben tegen het lekken).

Liefs en kusjesss Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Cerena

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 82574

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 24 September 2014

Backpacken in Zuid-Afrika

26 December 2012 - 17 Januari 2013

Rondreis Colombia

15 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Reisbegeleidster bij Simbo

14 Maart 2010 - 05 April 2010

Ukutula: Place of Quiet

05 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Zell am Ziller (Skilerares bij Schischule Lechner)

05 Oktober 2009 - 22 November 2009

Lion Breeding & Research / Cheetah Conservation

02 December 2007 - 29 Maart 2008

Gerlos (Skilerares bij Michi's Schischule)

Landen bezocht: