Sun City - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Sun City - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Sun City

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

09 November 2009 | Zuid-Afrika, Pretoria

Heyhey! 31-10-2009

Bons bons bons, zo werd ik gewekt. Het bleek Hanzie te zijn die iedereen wakker maakte om 05.30 uur. We moesten opzoek naar een Impala die ze de nacht daarvoor verkeerd geschoten hadden :O. Gelukkig hadden we die snel gevonden. Heerlijk ik keek vanochtend dus op mijn benen omdat het jeukt, maar ja hoor ik ben nu ook slachtoffer van ringworm :O. Ik kan er nu vier tellen, en hopelijk blijft dat ook zo. Na Het ontbijt vertrok ik rond een uur of negen naar Sun City samen met Sandra en Melanie. Grotendeels van de rest ging naar Pilanesberg (twee minuten verder). Wel leuk, maar ik had Krugerpark natuurlijk al gehad. Op de parkeerplaats werden we gedropt, we mochten gratis naar binnen :D! Dat had Sparkly (medewerker van Ukutula) voor ons geregeld (A). We reden vanaf daar eerst met een bus richting The Valley of Waves. Jammergenoeg was het te fris om eigenlijk echt het water in te gaan. We moesten eerst een groot complex door. Echt mooi, alsof je door een jungle liep. Toen we aan de andere kant naar buiten liepen kwamen we echt bij iets moois. We liepen over een shakend pas met stoomblazende olifanten, te grappig gewoon. Eerst zijn we rondgelopen door het casino, met een ontzettend mooi plafond :O. Daar hebben we wat geluncht. Omdat het ‘zwembad’ dus te koud was hebben we een mooie wandeling gemaakt door The Lost City. Geweldige natuur, echt mooi. Allemaal verschillende beestjes en plantjes. Waar natuurlijk veel foto’s van gemaakt zijn. Eenmaal terug hebben we natuurlijk nog even een gokje gewaagd in het casino. En nee, niks gewonnen :@. Ondertussen was het alweer tegen vieren geworden en gingen we langzaam terug, want we wilde nog naar de Krokodillen Sanctury. Gheghe daar ben ik per ongeluk gratis binnen gekomen :O. Na eerst even wat thee/koffie gedronken te hebben gingen we naar het voeren kijken. En tuurlijk, wat kregen ze te eten? KIPPEN! Alsof ik die nog niet genoeg gezien had :P. Maargoed na de ‘show’ mochten we een baby krokodil aanraken, echt ‘schattig’. Ze hadden er erg veel, en vooral erg groot. Uiteindelijk na wat leuks in de giftshop gekocht te hebben :P, werden we opgehaald om 19.00 uur. Eenmaal terug op de lodge stond er iets heerlijk op ons te wachten… pannenkoeken :D! Vandaag ben ik lekker vroeg mijn bedje ingedoken.

Liefssss en Kusjesss