Baz Bus - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Baz Bus - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Baz Bus

Door: S.C. de Looff-Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

10 September 2014 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Maandag 8 september

Biepppp bieppp bieppp deed de wekker om 07.00 uur. We waren nog amper onze bed uit of we werden verrast met een lekker ontbijt in de slaapkamer. We doken snel nog even onder de douche pakte onze tassen in en waren klaar om te gaan. Na afscheid genomen te hebben van Billy bracht Beverly ons met de auto naar onze opstapplaats. Eenmaal aangekomen hing er een poster dat ze verhuisd waren en dat we moesten bellen (ik durf mijn telrek straks niet te kijken haha). Het bleek dus dat ze net verhuisd waren naar een plek niet ver daar vandaan. Gelukkig was de BazBus er nog niet, want we waren aan de late kant. Uiteindelijk na bellen bleek dat de bus verlaat was, dus zaten we erg lang te wachten. Die tijd hebben we goed benut door vast de volgende stop te regelen. Via sms hebben we de bus naar Durban gereserveerd en via internet een lodge daar voor 3 nachten. Dit aangezien we redelijk laat in Durban aankomen en daarna weer vroeg vertrekken. Toen de bus er eenmaal was werden onze tassen achter in een aanhanger gegooid en nestelde we onszelf op de achterbank tussen twee meiden die uit Israël bleken te komen. De chauffeur had veel humor en vertelde onderweg vanalles. Hier en daar stopte we voor eten en drinken of om even mooie foto's te maken. De mooie weggetjes en belachelijke hobbelwegen leidde ons naar de prachtige natuur van Drakensberg. Daar werden we met het grootste deel uit de bus gedropt bij de lodge; Amphitheatre. Nadat iedereen ingecheckt had kregen we uitleg kver de verschillende activiteiten die de lodge had aan te bieden. Morgen zou de georganiseerde hike naar Lesotho gaan. Wauw leuk dachten wij, maar toen we de foto's zagen van de hike vielen we al bijna in slaap. Jammer want de uitdagendere hike zou op de dag zijn dat wij weer vertrekken. Nadat we ons hadden omgekleed in onze sportkleding (jaja dat werd eens tijd, het kriebelde al te lang) vroegen we bij de receptie nog eens naar de mogelijkheid zelf te hiken. Yesss, in de morgen zou er een busje vertrekken die de backpackers naar een startpunt bracht waarvandaan meerdere wandelingen vertrokken. Wij gaan dus lekker ons eigen ding doen, heerlijk... Hoeven we ook niet op die slome slappe happen te wachten gheghe. Mooi om die verbaasde gezichten te zien toen wij hardlopend de open velden ingingen. We hebben uiteindelijk een leuk rondje van ongeveer vijf kilometer hardgelopen tussen mooi hoog gras, langs water en tussen de bomen, met hier en daar natuurlijk onze obstakels. Als de natuur dat niet was bedachten we ze zelf wel, burpee en squatten hier, push up en dips daar... Lekker hoor! Eenmaal terug bij de lodge gingen we lekker douchen en hebben tegelijk wat kleding gewassen. Met een lekker drankje keken we eens verder naar onze route. Poeh we willen weer te veel in een te korte tijd. In de bus was een map met veel te veel leuke dingen die we op onze route zouden kunnen zien en doen. Gggrrr langer blijven dan maar he. Om 19.00 uur werden we geroepen... Het eten was klaar en we konden aanschuiven. We kregen een lekker soepje vooraf, als hoofdgerecht kregen we kip met rijst en groente. Heerlijk gewoon, en als toetje een pannenkoekje met fruit en chocoladesaus. Grappig om te zien dat in zo'n grote zaal toch iedereen apart ging zitten, maar dat kwam waarschijnlijk omdat er op dat moment alleen koppels waren. Na het eten hebben we nog een lekker drankje gedaan. Daar kwamen we aan de praat met een wat oudere vrouw uit Spanje die voor haar werk (geoloog) in Johannesberg moest zijn en nu een weekje zelf eropuit trok. Zij wilde ook dezelfde wandeling doen die wij op het oog hadden. Ze had wat kaarten en een boek bij zich die ze ons liet zien met die wandeling. We besloten morgen met zijn drieën die kant op te gaan.