Drakensberg hike - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Drakensberg hike - Reisverslag uit Drakensberg Garden, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Drakensberg hike

Door: S.C. de Looff-Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

10 September 2014 | Zuid-Afrika, Drakensberg Garden

Dinsdag 9 september

Na een goede nachtrust werden we een kwartier voor de wekker wakker, fijn is dat altijd. Na moeilijk te kunnen kiezen wat we wel en niet moesten meenemen en aandoen hadden we eindelijk een volle tas en waren we aangekleed. Als ontbijt hadden we lekkere yoghurt met een goed gevulde muesli en toast, best veel eigenlijk. Aangezien er waarschijnlijk niks op de berg was om te kunnen eten, bestelde we alle drie een lunchpakket. Stipt om 9.00 uur stond ons busje klaar, samen met twee Duitsers werden we naar de voet van de berg gebracht. Daar was een register waar we onze naam moesten invullen, welke kleur onze tas was, of we wat tegen de kou en regen hadden en of we een tent mee hadden en natuurlijk welke wandeling we gingen doen. Kortom mochten we ergens te pletter vallen en niet terug komen weten ze waar ze moeten zoeken. Toen kregen we een kleine uitleg met aanwijzingen op de kaart hoe we moesten lopen, heel fijn haha... Deze boom rechts en dan zie je een steen zus haha. Oh en daar niet doorlopen "because you can get lost and die", ah nah lekker fijn om te weten ja. Samen met die Spaanse vrouw Amaia begonnen we aan onze lange tocht. Helaas zagen we wel dat we in de verkeerde tijd van het jaar waren, het was erg droog. De rivier stond droog dus was er weinig groen. De tocht begon makkelijk, een smal weggetje wat hoger langs de rivierbedding. Op een gegeven moment liepen we het woud in, mooie planten en rotsen waar we langs liepen. Nadat we de rivier gekruist waren moesten we zelfs middenin de rivierbedding lopen over de grote keien om bij een lange ladder te komen. Deze ladder ging tegen een stenen muur op en zou bij een mooi uitzicht komen. Na geklim en geklauter liepen we vast en zagen geen duidelijk pad verder. We luisterde naar de man aan het begin aangezien we hier niet wilde verdwalen en dood gaan en gingen dus terug. Hier kwamen we pas de eerste tegenligger tegen. Beneden aan de trap aten we onze lekkere lunch van de lodge, ppff daar waren we echt aan toe naar zo'n intensieve hike. We probeerde een andere trap die nergens heen ging en kozen er toen voor terug te gaan, anders zouden we in tijdnood komen. Hier kwamen we veel tegenliggers tegen. En ja hoor vanaf een afstandje zag je het al; Nederlanders, niet te missen gewoon haha. De weg terug was nog best pittig zeg. Mijn goedkope Decathlonschoenen waren hier overduidelijk niet geschikt voor en daarnaast was ikzelf niet moe maar mijn benen wel. Zwieberdezwieber en hier en daar struikelen over mijn eigen voeten. Na vijf uur lang gewandel kwamen we terug op de parkeerplaats waar we nog even moesten wachten op onze taxi terug. Daar aten we eerst een lekker ijsje doken daarna onder de douche en dronken daarna lekker drankje aan het zwembad, heerlijk even bijkomen. Om 19.00 uur schoven we weer aan de eettafel in de zaal waar het vanavond wel erg druk was. Wij aten met z'n drieën ook in etappes aangezien we niet hetzelfde aten, ach ja kan gebeuren he. Dan hadden we maar een vijfsterrenhotel moeten boeken gheghe. Dit heeft toch wel meer hoor. Na het eten deden we nog een lekker drankje, kletsten wat. Waaronder met twee Zwitsers die drie weken door ZA fietste, ook leuk. Eenmaal in bed waren we snel vertrokken naar dromenland.