Shoppen - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Shoppen - Reisverslag uit Durban, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Shoppen

Door: S.C. de Looff-Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

13 September 2014 | Zuid-Afrika, Durban

Donderdag 11 september

Gisteravond hebben we nog even gezellig gegeten bij uShaka (Marineworld) om de hoek met die twee Belgische meiden. Erg jong, maar al veel meegemaakt. Beide hadden ze namelijk vorig jaar stage gelopen in Zuid Afrika. Grappig om hun verhalen te horen. Daarna doken we heerlijk ons bed in zonder de wekker te zetten.

De volgende dag werden we weer vroeg wakker, maar prima geslapen. Jaja feest want we zouden Cage Diving met haaien gaan doen. Beneden aan de receptie hadden we voor ons laten bellen en om 10.30 uur werden we bij u Shaka verwacht. Eenmaal aangekomen daar en op de kaart gekeken begonnen we te twijfelen of dit wel was wat we wilde euh correctie wat IK graag wilde haha. Maargoed toen we daar aankwamen en de beste man liet ons zien hoe de kooi eruit zag was ik diep teleurgesteld. Niks geen boot die ons mee de zee op zou nemen. Nee hoor gewoon een stomme plastic bak met gaatjes boven een aquarium. Aangezien hij zag dat we twijfelde nam hij ons mee naar beneden waar we in het aquarium konden kijken door een glazen wand. Whahaha ja daag daar zwommen een paar verdwaalde babyhaaitjes. Er waren daar veel groepen met kids van school die door het glas keken. Dan zouden wij dus gelijk nog een attractie zijn ook. Nou mooi niet dus. Ik had de flyer bij me met plaatsje van inmens grote haaien erop met een bek open waar je u tegen kon zeggen a la Jaws. Dat is wat ik zocht, maar de man vertelde dat dat hier drie kwartier vandaan zat. Diep teleurgesteld en ook een beetje pissed gingen we terug naar onze hostel. Daar gaf ik aan dat dat njet was wat we zochten, maargoed dat konden we dat arme meisje achter de balie misschien niet helemaal kwalijk nemen aangezien ze nog stagiaire was en ook niet helemaal wist hoe alles werkte daar. We besloten vandaag maar eens lekker de stad in te gaan en de haaien ergens ander op te gaan zoeken. Met de People Mover zoals de stadsbus in Durban mooi heette gingen we het centrum in. En wiehoeee daar was Mr. Price, de Zuid Afrikaanse Primarkt gheghe. Ik ging weer even helemaal los. De volgende winkel waren we beide ook goed geslaagd. Volgens onze eerste Baz Bus chauffeur was Durban goedkoop en moesten we daar ons geld laten rollen, oke prima gheghe. Daarna liepen we langs het winderige strand waar veel schoolkinderen te vinden waren die een dagje uit waren om te zwemmen. Verder was het erg rustig. Toch vonden we een leuk strandtentje waar we heerlijk uitgebreid geluncht hebben. Toen het zonnetje doorkwam waren we helemaal happy natuurlijk. Terug gekomen bij Happy Hippo moesten al die calorietjes van de lunch er weer afgetraind worden. Aangezien we tijdens de busreis langs een gym vlakbij reden besloten we een poging te wagen en trokken onze sportkleding aan en liepen die kant op. Tussendoor eerst nog via internet en telefonisch ook nog even de Baz Bus en hostels geregeld voor de dagen die nog zouden volgen. In de gym konden we voor nog geen vijf euro per persoon gebruik maken van alles. Ja want een sportschool kon je het niet noemen. Alles was oud en verroest. En er hing zo'n lekkere zweetgeur. De meeste mensen die er trainde liepen op blote voeten en airco kende ze ook niet. Haha wat een ervaring maar we hebben heerlijk even alle spiergroepen goed wakker geschut. Daarna rende we terug namen een douche en gingen nog best laat naar een restaurant om vervolgens alles er weer aan te eten haha lekker hoor... Pizza. Het is vakantie he lieve mensen, laat mij ook eens genieten haha. Terug in ons hostel doken we snel ons bed in, want om 6.00 uur de volgende dag zou onze taxi klaarstaan.