Tyrona - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Tyrona - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Tyrona

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

15 Januari 2013 | Colombia, Santa Marta

Zondag 13 januari

De wekker ging vroeg. Na een verfrissende douche gingen we naar beneden om te ontbijten. We hadden nu meer bagage, want we konden niet alles meenemen de jungle in. Iedereen moest een daypack inpakken voor 2 nachten. Ookndkt keer kon de bus natuurlijk niet bij het hotel komen dus liepen we als twee bepakte ezeltjes naar het plein waar we opgehaald werden. Er stond een mooie bus klaar voor ons. Na een dik uur kregen we een plasstop op verzoek. Daarna reden we verder langs oa de kust en ander mooi groen. Behalve een stad waar we doorheen kwamen, dat was nogal smerig. Bij de volgende stop dronken we even wat. Op verzoek van mij na al een aantal keer deze vakantie maakte we dan eindelijk een groepsfoto, leuk toch. Toen we bijna goed en wel in de bus zaten mochten we er weer uit. De bus had een lege band. Dan maar even in het zonnetje typen en een biertje drinken (Pat dan). En dat om 11.15 gheghe. Vlakbij het park stopte we nog even voor een simpele lunch. Daarna reed de bus ongeveer 7 km het park in waarna we verd moesten lopen met onze bagage. Of in ieder geval dat is wat wij deden, vele kozen toch voor een paard dat hun bagage mocht meeslepen... Slappelingen. Het was een uur wandelen door een prachtig stuk oerwoud. Wauwiej, erg mooi... Zou je moeten zien :p. We hebben zelfs wel één wilde aap en een soort knaagdier gezien, en sorry Kai weer geen witte tijger. Op een gegeven moment waren we op bestemming. Alle toeristen die we de afgelopen 20 dagen niet gezien hebben waren dus blijkbaar hier, in Tyrona. Ppff wat een mierennest van mensen bij elkaar zeg. Maar what a paradise. Dit is één van de weinige plekken waar het oerwoud zo het strand op loopt. Dat geeft echt super mooie plaatjes. Wij kregen van Marion onze sleutel van een locker, wij sliepen natuurlijk in een hangmat. Haha dat leek net een fabriek. Een groot dak met heleboel hangmatten eronder en daarover een muskieten net gelukkig. Deed mij even aan jou in Venezuela denken, Marit ;). We dumpte onze zooi, en gingen richting het strand voor d zonsondergang, liet die nou net aan de kant van de berg onder gaan, jammer. Daarna liepen we naar een wat eenvoudiger restaurantje om een hapje te eten. Daar bleven we lekker de hele avond hangen met wat drankjes. Voornamelijk bier voor de mannen gheghe. En dat eindigde in een puberaal (hun eigen woorden haha) bouwen en knutselen met de blikjes. In de tussentijd kwam er een kleine kitten a la Misty mij gezelschap houden, lieffff. Uiteindelijk moesten we toch echt naar ons hangmatje. Natuurlijk waren er twee voor ons gereserveerd... Maaaaar dit kleffe stelletje dook lekker samen in één hangmat. Niet geheel comfortabel, maar wel erg romantisch hihi.