Laatste avond - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Laatste avond - Reisverslag uit Santa Marta, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Laatste avond

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

16 Januari 2013 | Colombia, Santa Marta

Dinsdag 15 januari

We werden wakker van al het gerommel van onze medereizigers. Het was vandaag namelijk weer tijd om te vertrekken uit Tyrona. Na weer genoten te hebben van de open koude douche pakte we onze spulletjes in. Het ontbijt genoten we samen met een tamme papegaai, haha erg gezellig. Hij at aan tafel mee van een niet leeg gegeten bord. Om 09.00 uur vertrokken we weer voor onze wandeling van een uur naar de bewoonde wereld. Liep ik daar met mijn iPad om foto's te maken haha. Sjah mijn camera was leeg en daar was geen stroom aanwezig voor ons. Wel even slikken voor mijn kuitspieren ppff. De bus stond een stukje verder ivm regenval die avond ervoor. Ja ook een tropisch regenbuitje van vijf minuten mochten we meemaken. Met de bus reden we in een uurtje naar Santa Marta, ons laatste reisdoel van deze trip. We waren wat vroeg dus hadden nog geen kamer. Wel weer WiFi, dus konden we even iedereen jaloers maken met mooie foto's van hier. daarna was er tijd om te shoppuh haha. We kochten een armbandje voor Marion als bedankje voor haar moeite in Bogota voor ons. Ze heeft namelijk meerdere om beide polsen van de verschillende landen en Colombia miste nog. En jaja we hebben ze gevonden, fietstenues. Welliswaar voor mij alleen het broekje aangezien vrouwen niet veel fietsen hier doen ze niet aan de kleine maten. Toch blij, kunnen we straks in Nederland samen dit mooie land vertegenwoordigen op de fiets. Terug bij het hotel kregen we de kamersleutel van een mooie ruime kamer. Tijd om ons klaar te maken voor het lekkere zonnetje. Op het strand voelen we na een verkoelende duik al redelijk snel in slaap. Niet onlogisch na twee redelijk slapeloze nachten. Toen het frisser werd keerde we terug om onze bagage vast in te pakken en te douchen voor het avond eten. Tassen zijn niet eens zo heel vol, kan nog veel meer bij joh... Nog wensen? Voor het eten namen we samen nog even een lekkere cocktail op een terrasje naast het hotel. Ppff die alcohol viel zwaar bij mij, haha ik ben niet echt een doorgewinterde drinker nee. Marion had een leuk restaurant uitgezocht waar we de laatste avond lekker met zijn alle aanschoven. Met behulp van een aantal steekwoorden van iedereen had iemand een afscheidsgedicht geschreven voor Marion. Daarbij gaven we haar een leuk souvenir met inhoud, net een envelopje zeg maar ;). Ik maakte van dat moment ook even gebruik om haar nogmaals te bedanken met het armbandje. Van haar kregen we allemaal een zelfgemaakte boekenlegger met een spreuk erop, erg leuk gedaan. Daarnaast allemaal een sleutelhanger die ze per persoon heeft uitgezocht met een verhaaltje erbij, zo leuk gedaan! Het eten ging wat chaotisch, maar na 23.00 uur stonden we buiten hoor. Horeca moeten ze hier nog veel in leren. Terug bij het hotel besloten we met nog twee andere een lekkere cocktail te drinken voor het slapen gaan, gezellig. Uiteindelijk ging dan om 00.45 uur voor de laatste keer het slaapkamerlicht uit in Colombia, jammer :(. Morgen vertrekken we 14.45 uur naar het vliegveld. Daar vandaan vliegen we naar Bogotá. Daar moeten we naar een ander vliegveld om de vlucht naar huis te kunnen nemen. Maargoed dat is nog ver, eerst morgen nog even genieten hier.