Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Cartagena - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Cartagena

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

11 Januari 2013 | Colombia, Cartagena

Donderdag 10 januari

We werden wakker voordat de wekker af ging. Dat geeft altijd een uitgerust gevoel. Nadat we hadden gedoucht en de laatste spulletjes hadden ingepakt brachten we onze bagage naar de kamer van Marion. Daar kon onze bagage blijven totdat we door de bus werden opgehaald. Na het ontbijt zouden we namelijk naar een straatkinderenproject gaan wat opgezet is door een Nederlander. Hij kwam ons netjes halen, en na een kwartiertje wandelen door de stad Medellín kwamen we bij een kindertehuis. Vreemd want voor dat tehuis lagen er kids op straat te slapen. Eenmaal binnen kwamen we op een open pleintje met een voetbalveldje waar de kinderen wat aan het spelen waren. Die leuke blonde jongen naast mij werd gelijk al geroepen door een groepje kinderen, waarschijnlijk om te voetballen maar de taal barrière was even iets te groot haha. Eddie zoals de oprichter heette vertelde enthousiast over hoe hij dit project opgestart was. In Nederland werkte hij in het onderwijs en bij de knvb, daar had hij ontslag genomen om door Zuid-Amerika rond te gaan reizen. Eerst wilde hij vrijwilligswerk gaan doen, daar is hij uiteindelijk blijven hangen. Hij probeert de kids van de straat te houden door middel van voetbal, muziek en dans enz. Mooi om te horen hoe dat allemaal gevorderd is in een paar jaartjes. Terug bij het hotel gaf Marion een donatie uit de fooienpot. Leuk project waar ik ook meer aan zou willen geven. De bus was netjes op tijd. Dit was de laatste keer dat onze vaste chauffeur ons zou rijden. Onderweg naar het vliegveld aten we nog even wat kleins als lunch. Op het vliegveld konden we apart als groep inchecken dus dat ging lekker snel. Daar kon ik mijn grote kleine kind blij maken met Dunkin Donut's haha. Na de douane waardoor we wel gewoon ons flesje water mochten meenemen was een kleine ruimte met een paar gates. Daar was één leuk winkeltje waar ik getrakteerd werd op een mooie blingbling armband. Hhmm wat heb ik toch een wereldvent hihi. Wat ons opviel is dat ik prima wegval tussen de andere Colombiaanse vrouwen, ik pas prima in het straatbeeld zeg maar. Mooi zwart haar, make-upje, mooie nageltjes, mooi jurkje en ja normaal mooie hoge hakjes die nu even niet mee konden. Maar er mist toch echt één essentieel iets wil ik er echt bijhoren.... Grote siliconen nepborsten. Ik moet het maar doen met een push-up bh'tje gheghe. Er word hier zelfs in de alledaagse bladen reclame voor gemaakt alsof het om een wasmiddel gaat, apart. De vlucht was erg kort. Wel erg mooie uitzichten onderweg. En zoals Pat het ziet; net een landschap waardoor je zo'n treinbaantje moet laten gaan. Op het vliegveld stond de transfer al netjes te wachten die ons naar het hotel reed. Onderweg zagen we het strand met mooie hoge golfen.... Lookin good! De bus kon niet helemaal voor het hotel stoppen, dus moesten we de laatste 80m lopen met al onze bagage. Ben ik even blij met mijn personal bodybuilder. Wij kregen een kamer op de derde verdieping. Echt prachtig want de trap die wij op moesten naar onze kamer gaat ook alleen naar onze kamer, geen last dus van andere mensen... Heerlijk toch. Daarbij hadden we zelfs een privé terras met stoelen, ligbedden en een parasol. Kom maar op met die zon dus. Samen gingen we even snel de omgeving verkennen en wandelde wat rond in de buurt. Daarna doken we onder de nogal frisse douche en stonden 19.30 uur klaar om met de groep wat te aan eten. Laat dat nou net maar een groepje van 4 zijn incl. Marion, ook prima. We vonden uiteindelijk een leuk tentje met een balkon waar we heerlijk gegeten hebben. Daarna zijn we met z'n tweeën rond gaan banjeren door deze levendige stad. Zelfs stiekem al even buiten de muren geweest. Wij zitten namelijk in het oude koloniale stadsgedeelte tussen muren in. Daarna was het alweer bedtijd, morgen tijd zat om de rest van Cartagena te ontdekken.