Shoppen - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Shoppen - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Shoppen

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

10 Januari 2013 | Colombia, Medellín

Woensdag 9 januari

Vandaag konden we dus lekker ons eigen plan trekken. We stonden lekker bij tijds op en zaten voor 09.00 uur al aan het ontbijt. Dan zitten we in een groot hotel, maar het ontbijt was echt karig zeg, en ja weer eieren. Wij kunnen als we thuis komen geen ei meer zien zeg haha. Daarna zijn we saampjes met de benenwagen de stad in gegaan. Winkeltjes gekeken voornamelijk. De prijzen hier vielen nog best tegen. Sjah een grote stad durft wat eer te vragen. Dus we hebben het maar gehouden bij wat souvenirs. Tussendoor lekker wat gedronken en gegeten. Dat eten hier blijft apart. Dan bestel je een soort saucijzenbroodje, maar die smaakt alsof hij al twee weken daar in de vitrine ligt, bah. Jammer. Wel leuk om gewoon om ons heen te kijken en de cultuur te zien. De politie hier hebben ze in overvloed, op elke hoek van de straat staat een handje vol. En wat een kereltjes zijn dat zeg oohh, hooguit 17 jaar sommige. Heel erg jong. De functies die ze hebben zijn ook erg onduidelijk. Van conducteur tot bewaker en van entertainer tot informatiepunt. echt de meeest onnodige dingen haha. Zo zijn er meerdere baantjes hier die onnodig zijn. tas inpakken bij de supermarkt, auto's helpen in en uitparkeren en met een vlag langs de weg gaan staan in de hoop dat ze naar dat wegrestaurantje komen. als wij dat soort functies zouden gaan vervullen was er geen werkloosheid meer hoor haha.
Ondertussen kwamen we in een nogal rommelige sportwinkel waar ik eindelijk vond waar ik naar zocht. Fietstenues van Colombia. Jaja zo'n souvenirtje kunnen wij natuurlijk niet achtlaten. Jammer dat ze niet de goede maten hadden, dan maar een poging in Cartagena wagen. Om 15.30 uur zou de rest van de groep terug komen waarmee wij een stadstour zouden doen, maar ze waren er niet en na een half uur wachten nog niet. Dan maar zelf met een klein groepje richting de kabelbaan die hier over de stad gaat. Een mijn ogen dicht en ik had het gevoel op wintersport te zijn haha. Na twee tussenstations stapte we uit en liepen we een stukje de wijk in. Daar dronken we wat bij een heel klein winkeltje. Voor ons konden we genieten van de spelende kinderen die nieuwsgierig naar ons zaten te kijken. Drie kleine meiden kwamen even een babbeltje maken. Ik had ze maar mijn drinken gegeven aangezien ik niet zo hou van geperste oude rozijnen haha zo smaakte het in ieder geval. Langzaam gingen we weer terug. Onderweg in de kabelbaan zagen we de krotten van huisjes. Daken die geen daken waren was dat nog vies was hangend in de zon, zwerfhuisdieren en nog veel meer wat er in dat straatbeeld past. Terug in het hotel kleedde we ons om voor eeen romantisch avondje uit eten met z'n tweetjes. We namen een taxi naar het uitgaansplein en gingen wat eten bij de Thai. Ik bestelde weer een Piña Colada en Pat een Cuba Libre, sjah wisten wij veel dat het happy hour was. Stonden daar de drankjes in drievoud voor onze neus. Haha ik even blin dat ik zonder alcohol bestelde. Nummer drie gaf ik uiteindelijk ook weg aan iemand uit onze groep die later binnenkwam, was veeeeeel hoor haha. We deden lekker rustig aan zodat de Cuba Libres niet achterover geslagen hoefde te worden. De taxi terug ging sneller. Na 23.00 uur kropen we weer onder de wol. Morgen vliegen naar Cartagena.