Medellín - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Medellín - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Medellín

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

09 Januari 2013 | Colombia, Medellín

Dinsdag 8 januari

Vandaag stapte we na het ontbijt en nog een keer genietend van het mooie uitzicht op de haciënda de bus in richting Medellín. Poeh wat een ongelooflijk lange saaie busreis was dat zeg. Het is dat ik zo'n leuke en gezellige gesprekspartner naast me had zitten, maare duurde heel lang. We vertrokken om 08.00 uur en om 18.00 uur kwamen we daar pas aan. Ivm de feestdagen van afgelopen tijd hadden de wegwerkzaamheden stil gelegen en die kwamen nu weer op gang. Uren in de file op een bergpas. Echt iets voor mij, hard remmen, hard optrekken, wilde bochten nah ik hield het bijna niet binnen. Onderweg stopte we natuurlijk nog even voor de lunch. Wij kozen ervoor om op zoek te gaan naar iets van broodjes en niet weer een vette hap. Wel leuk om te zien dat echt werkelijk iedereen tijdens de kleine stops van de busreis iets gaat kopen. Drinken en eten. Vaak hebben ze geeneens honger, maarja wat moet je anders doen. Wel grappig, viel ons even op. Als je dus bij elkaar op zou tellen wat er steeds tijdens die kleine stops gekocht word aan snaai kunnen we daar een heel stadion mee voorzien haha. Nog onnodig ook, maargoed je bent op vakantie he. Aangekomen in ons hotel dat midden in de drukke stad ligt douchte we even snel en gingen daarna met vier mannen van onze groep met een taxi richting het uitgaansgebied. Dat was een leuk plein met veel barretjes en restaurantjes en verlichting die op een kermis leek. Je had dus niet het idee in Colombia te zitten haha. We deden eerst ergens een drankje, daar had ik de lekkerste Piña Colada ooit hhmm. We vonden daarna een lekkere Italiaan, heerlijk even een keertje lekkere pasta. Het was al erg laat toen we aten, rond 21.30 uur dus gingen we daarna lekker naar het hotel terug. De volgende dag zou er een uitstapje naar Santa Fe zijn, een klein koloniaal stadje. Zijn we eens een keer in een grotere stad gaan we we weg. Zonde. Het zou ook nog eens dik 1,5 uur heen en terug rijden zijn met de bus. Ik denk dat meerdere het wel even gehad hadden met de bus dus kozen veel van ons waaronder wij voor een lekker dagje Meddellín. Nu ik trouwens over de groep begin, is het misschien wel even leuk om wat meer van de groepssamenstelling te vertellen, had ik nog niet gedaan he. Wij zijn met 18 personen waarvan 3 stelletjes incl onszelf. Dan is er een stel uit België; Chris & Els en een stel uit Drenthe; Ben & Jans. En ja allemaal een stuk ouder dan dat wij zijn, maar laat dat de pret niet drukken. Dan hebben we nog twee trio's dat elkaar kende van reizen; Richard, Jolanda & Tineke en Jul, Peter & Ton. En een paar losse flodders haha; Corine, Dineke, Larissa, Margie en Aria dat zijn de dames en een heer genaamd Simon. Een leuke groep met echt heel verschillende mensen. Met iedereen kan je wel een leuk praatje maken. Iedereen heeft ook echt de meest prachtige reisverhalen waar ik u tegen mag zeggen. Op zo'n moment word ik er even aan herinnerd dat ik nog best jong ben en helemaal niet zoveel levenservaring heb haha. Gelukkig heb ik nog tijd zat om daar langzaam verandering in te brengen.