Weer vies werk - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Weer vies werk - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Weer vies werk

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

18 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

16-03-‘10

Heyhey!
Vandaag werd ik wakker rond een uurtje of zeven, ik had niet echt lekker geslapen. Ik werd helemaal lek gestoken door de muggen, echt niet normaal zeg. Ik ben namelijk iets van Deet vergeten :@. Na me opgerist te hebbe ging ik vast kijken of er in de keuken iets te doen was, ik was keuken/ranger team… tegenwoordig een groot team. Bij het ontbijt kregen we heerlijke pancakes, gelukkig kon ik me aardig inhouden. Het duurde best lang voor we na het eten echt aan de slag gingen. Gister hadden de rangers ’s avonds nog een koe opgehaald, maar die bleek helemaal verrot. Z’n ogen lagen er zowat uit en hij was helemaal opgezwollen. Die gingen we dus even naar de boneyard (gat waar ze dat soort dieren en overgebleven karkassen brengen en verbranden) brengen. Daarna brachten we een deel naar het hek die ze zouden gaan verven. Hahaha het was gewoon letterlijk geen cm opgeschoten van waar ik bezig geweest was :O. Ik ging samen met twee meiden en een jongen (jaja die hebben ze nu ook) bij de grote leeuwen schoonmaken. Dat was echt te grappig voor woorden. We waren samen met Hansie, jaja stoere ranger… totdat hij de geur van een verrotte kadaver in zijn neusgaten krijgt. Er lag iets weg te rotten waar de geur niet van te harde was, de andere drie bleven op afstand staan toen ik hem wilde helpen. Nog geen paar seconden later stond ik daar alleen, want hij moest overgeven. Ik mocht het vuile klusje opknappen, ik stond gewoon doodleuk even al die maden en vieze troep in een kruiwagen te scheppen. Respect… dat kreeg ik ervoor haha. Daarna reden we weer terug naar de boneyard. De volgende klus waren weer kippies. Jeeeej het waren er weer lekker veel. Ondertussen waren er weer vijf nieuwe vrijwilligers bijgekomen, waarvan drie bij ons in het huisje zouden komen. Bij de lunch heb ik even snel koppen geteld, het zijn er zo’n 20… echt veel! Na de lunch ging ik met het verfteam mee. Het zag er vies uit dus wilde ik mijn sieraden af doen, dat ging goed totdat ik bij mijn pandora armbandje kwam… alle over de grond. Pech gehad. Om 16.00 uur werden we weer opgehaald en gebonnen we aan de zware klus de verf van onze lichaam te schrobben. We gebruikte benzine, lekker. Daarna ben ik terug gegaan naar mijn huisje om wat spullen te verplaatsen. Een van de Nederlandse had mij naar hun kamer geplaatst, wel beter anders lag ik in een tweepersoonsbed met weet ik veel wie. Vrijdag gaan er wel weer aardig wat weg, dus mogen we schuiven. Nah ik zie het wel. Vervolgens vond ik eindelijk de tijd mijn dagboek bij te werken. Het was lekker fris geworden dus deed ik mijn stoute (hardloop :P) schoenen aan en ging een rondje hardlopen. Uiteindelijk deed ik over het rondje dat ik eerst ook liep echt een heel stuk korter. Jeeeej mijn conditie is verbeterd! Na het hardlopen en uitzweten heb ik lekker gedoucht. Ondertussen was ik al een paar keer gaan kijken of het eten klaar was, maar niet dus. Toen mijn kamergenootje aankwam lopen bleken ze allang gegeten te hebben, maar in de andere zaal. Dus kreeg ik een heerlijk koud bord voor geschoteld haha. Maargoed daarna heb ik nog even bij de bar gezeten en gekletst met de kok. Hij vertelde dat hij 05.00 uur moest beginnen en riep voor de grap dat ik ook moest komen helpen. Hij verwachtte niet dat ik daar echt ja op zou zeggen. Maar dat deed ik wel en ging toen richting mijn bedje. Dit keer moest ik erg stil zijn, want de rest sliep al.

Kusjess van me!