Pilanesberg - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Pilanesberg - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Pilanesberg

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

02 April 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

26-03-‘10

Hoihoi daar in NL,
Vandaag ging mijn wekker al erg vroeg, ik stond wel zo op maar merkte gelijk dat ik niet goed geslapen had. Kwart voor zeven stonden we alweer aanwijzingen te geven die ze maar niet begrepen. Op een gegeven moment moesten ze naar binnen omdat de docenten een lionwalk gingen doen en waarbij liepen de leeuwen los langs hun slaapruimtes. Als ik tegen jullie zeg deur dicht, dan begrijp je wat ik bedoel toch? Nou hier betekend het waarschijnlijk het tegenovergestelde. Pppfff vermoeiend zeg. Na het ontbijt was het bye bye zwaai zwaai gelukkig. Daarna heb ik snel mijn spulletjes gepakt omdat ik met vijf andere naar Pilanesberg (kleine Krugerpark) ging. We gingen met een coole landrover. Eerst haalde we bij een ander project Willemijn op, die al eerder bij ons was. Het was ongeveer 45 minuten rijden. Ik had echt moeite om mijn ogen open te houden. Onderweg stopte we nog even om inkopen te doen voor de lange zit. Het weer was gelukkig niet te heet, dus beter voor ons in de auto maar ook voor het zien van dieren. De eerste die we zagen was een Waterbuck, het eerste dier dat ooit de WC heeft geprobeerd want je ziet nog steeds de witte rand op z’n kont omdat de verf nog nat was haha. Verder zagen we al heel snel zebra’s, impala’s en gnoes. Na een tijdje stopte we voor lunch. Echt top, Franco (de chef) had voor ons spullen in een koelbox gedaan om zelf lekkere sandwiches van te maken… heerlijk. Op een gegeven moment kwamen we een tegenligger tegen die vertelde dat de weg verderop opgebroken was, maar er wel een olifant liep. Wij natuurlijk alsnog die kant op. En jeeeej daar stond hij hoor, vet grote mooie olifant. Echt vet om van zo dichtbij te zien. Toch werd ons humeur verpest toen echt bleek dat de weg opgebroken was en we het hele pokke eind terug moesten rijden. Joan (die ons reed) zette er maar een sprintje achter. Vervolgens kwamen we ergens aan waar een mooi terras was die uitkijk op een hele grote groep girffen, wouwiejjj! Daar was ook een souvenirwinkeltje die ik natuurlijk niet voorbij liet gaan :P. Het duurde nog best lang voor we het park uitwaren. We hebben best veel gezien. Jammergenoeg maar twee van de vijf. De olifant en de neushoorn. Toch waren we blij dat onze nummer drie op Ukutula op ons zat te wachten gheghege. Op de terugweg was het nog moeilijker mijn ogen open te houden. Terug bij de lodge ging ik lekker naar mijn huisje om even tot rust te komen en mijn dagboek bij te werken. Daarna heb ik niet veel meer gedaan zo moe was ik. Na even lekker een filmpje gekeken te hebben ben ik lekker mijn bedje ingedoken onder het gezelschap van Apple.

Kus kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Cerena

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 82550

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 24 September 2014

Backpacken in Zuid-Afrika

26 December 2012 - 17 Januari 2013

Rondreis Colombia

15 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Reisbegeleidster bij Simbo

14 Maart 2010 - 05 April 2010

Ukutula: Place of Quiet

05 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Zell am Ziller (Skilerares bij Schischule Lechner)

05 Oktober 2009 - 22 November 2009

Lion Breeding & Research / Cheetah Conservation

02 December 2007 - 29 Maart 2008

Gerlos (Skilerares bij Michi's Schischule)

Landen bezocht: