Pppppffffffffffff - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Pppppffffffffffff - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Pppppffffffffffff

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

02 April 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

24-03-‘10

Hallo allemaal,
Vandaag mocht ik na het ontbijt gelijk aan de slag. De kids kwamen stipt op tijd , om 10.00 uur. Mabel (ook NL meisje) zou helpen bij deze groep omdat het er zoveel zijn (135). Daarnaast waren er ook nog Vicky en de neef van Sakkie. Het leken er niet zoveel totdat ze allemaal in de eetzaal zaten en we moesten proberen ze stil te krijgen. Al nel hadden we door wie de leukerds waren en de herrieschoppers. Eerst legde we ze alle belangrijke regels uit, daarna lieten we ze hun spulletjes uitpakken. Met de hele groep zijn we naar de dam gegaan om ze daar in vier groepen te delen. Ze moesten allemaal een warcry verzinnen. Mabel en ik hadden een rommelige groep. E wilde maar niet met elkaar overleggen en klooide wat aan. Luisteren hadden ze nooit van gehoord (haha snap je ‘m :P). ik heb wel 10 keer uitgelegd dat ze moesten SAMENWERKEN, maar ook dat kende ze niet. Uiteindelijk kwam er een rommelige song uit. Vervolgens moesten ze met modder iets op hun gezichten tekenen… en logisch natuurlijk allemaal hetzelfde. Maar nee hoor, ook dat niet. Dit wordt een lange dag zag ik gelijk al. Gelukkig was onze groep niet de enige die liep te prutsen. Maargoed terug gekomen bij de lodge deden we nog wat spelletjes met ze voor lunchtijd. Ondertussen hadden we al veel moeten schreeuwen en zeuren dat ze gewoon moesten luisteren. Na de lunch hadden we vier uur tot diner. Samen met Mabel deden we boogschieten, om het uur wisselde we. De eerste groep deed het wel netjes, ze luisterde naar mijn uitleg en hielde zich aardig aan de regels. De tweede groep ook, maar bij de derde werd het wal lastiger. Op een gegeven moment voelde ik gewoon pijn in mijn keel zo hard moest ik praten. Wanneer een van de groep niet luisterde of vervelend deed verloren ze punten, of nog erger een activiteit. Er was namelijk al een groep die niet mocht zwemmen, en allemaal waren ze taxshop kwijt geraakt. De laatste groep was een hel. Ik heb geloof ik wel honderden keren gezegd dat ze niet mochten schieten wanneer er iemand in de buurt van de schietschijf liep. Maar nee hoor gewoon doorschieten, toen dat gebeurde toen ik er liep vond ik het genoeg. Ik pakte alles af en zei dat we klaar waren. Ja jammer voor degene die wel netjes waren maar het was gewoon geen doen. Ik kon moeilijk doorgaan totdat iemand een pijl in z’n kont had. En boos dat ze waren ooohhh. Bij het diner hebben we besproken dat we ze echt harder moeten aanpakken en gewoon echt activiteiten afpakken. Ze kregen een schone lei. Na het eten gingen we naar bushkamp. Haha dat was ook nog een hele onderneming, want Sakkie deed een nightdrive met de docenten. Ik moest de hele groep in het donker daarheen leiden, haha lachen want ik wist de weg niet precies. Onderweg liep ik op een gegeven moment een zijweg in omdat ik het niet zeker meer wist. Dat was de verkeerde. Ik hoor nog zo een van die kinderen weet je wel waar je heen gaat? Natuurlijk ik dacht alleen dat ik een dier zag :P. gelukkig had ik het gevonden. Normaal deed Sakkie liedjes met ze, maar nu moesten wij het doen. Zijn neef wist er twee en ik ook dus waren we snel klaar. Zelf vonden ze het leuk om andere liedjes te zingen. Zo kwam onder andere Tik Tok van Ke$ha, Replay van Iyaz, Bad Romance van Lady GaGa en nog meer van dat soort liedjes voorbij. Haha eigenlijk veel leuker dan die gare kampliedjes. Aan het eind waren ze taxshop, zwemmen en zelfs de cups kwijt geraakt. Een andere school lag al in bed dus hebben we ze op verschillende manieren duidelijk gemaakt dat ze gewoon stil moesten zijn en zo niet dan waren ze alles kwijt en rara gewoon praten en herrie maken hoor. Sjeee wat een groep zeg. Bij het ontbijt zouden we besluiten wat met ze te doen. Na nog even bij de bar gezeten te hebben ging ik toch lekker mijn bedje in.

Kusjes Sandra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Cerena

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 82521

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 24 September 2014

Backpacken in Zuid-Afrika

26 December 2012 - 17 Januari 2013

Rondreis Colombia

15 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Reisbegeleidster bij Simbo

14 Maart 2010 - 05 April 2010

Ukutula: Place of Quiet

05 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Zell am Ziller (Skilerares bij Schischule Lechner)

05 Oktober 2009 - 22 November 2009

Lion Breeding & Research / Cheetah Conservation

02 December 2007 - 29 Maart 2008

Gerlos (Skilerares bij Michi's Schischule)

Landen bezocht: