Shoppen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Shoppen - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Shoppen

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

02 April 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo allemaal,
ik zal jullie niet weer helemaal onderstrooien met e-mailtjes nu. Ik zet er daarom maar een paar dagen op die iets speciaals hadden. En nog belangrijker misschien... nieuwe foto's. Tot snel!



23-03-‘10

Hallo jullie!
Vandaag wilde ik vroeg opstaan om hard te lopen, maar de zon scheen nu al brandend jammergenoeg. Ik zat nog niet goed en wel aan het ontbijt toen ik het geschreeuw van de nieuwe groep kinderen hoorde. Ik duwde snel mijn toast naar binnen en ging aan het werk. Deze groep kreeg nu ook al ontbijt. Ik kwam ondertussen een van de andere vrijwilligers tegen die me vertelde dat ze vandaag naar Brits Monkey en Elephant sanctuery gingen. Ja lekker daar had ik mij ook voor opgegeven. Haha of in ieder geval de markt daarnaast want die olifanten en aapjes had ik al gezien. Datzelfde gold voor die twee NL dames. Met een zielige blik vroeg ik aan Sakkie of hij me vandaag echt nodig had… gelukkig niet. Met een sprint rende ik naar mijn kamer om mijn geld enz te halen. Ik was eigenlijk precies een persoon te veel dus moest op de grond van het busje zitten. Na eerst een deel in Brits gedropt te hebben reden we door naar de markt en sanctuery. Daar werden wij met z’n drieën bij de markt gedropt. Eerst gingen we even iets drinken. Weet je hoe duur… haha 85 eurocent voor een pot thee waar je drie kopjes uithaalt… geweldig zo goedkoop. We zagen ook op de menukaart een pannenkoek met ijs, banaan en karamelsaus. Omdat we gister nog niet genoeg hadden gehad namen we er allemaal één. Hhhhmmmm lekker was dat zeg. Daarna begonnen we onze shoptour. In een van de eerste normale winkeltjes viel ik gelijk al voor een tas/trolley met girafprint. Toch liet ik die nog maar even staan. We werden helemaal gek van de verkopers. Als je iets te lang naar iets staarde pakte ze het gelijk voor je en douwde het in je hand met de boodschap kopen nu :@. Als je juist niet naar iets specifieks keek douwde ze gewoon iets in je hand wat binnen hun handbereik lag. En maar door blijven zeiken. Wanneer ik dan serieus iets zag en de prijs wilde weten konden ze alleen zeggen dat ik moest kijken wat ik nog meer wilde en daar zouden ze een good price special for me voor maken. Hmhm tuurlijk alleen vandaag waren het special prizes en only for me en ik was overal de eerste klant. Maaaaaaar uiteindelijk heb ik alles gekregen voor de prijs die ik maximaal wilde betalen… mijn geheim is gewoon weglopen. Ze rennen dan bijna smekend achter je aan van jajaja is goed voor die prijs mag je het hebben. Daarna hebben we nog even iets gegeten bij hetzelfde tentje als die morgen, want we hadden natuurlijk onze lunch gemist. Ik had een heerlijke pitabroodje met spinazie en feta op. Rond een uurtje of drie gingen we weer terug naar Brits om daar de rest op te halen. Ondertussen was er een heerlijke harde stortbui begonnen. Daar was ik best wel blij mee, want dat zorgde dat het afkoelde. Terug gekomen op de lodge hielpen we Hansie eerst met het klaarmaken van de eetzaal voor de nieuwe groep kinderen die de volgende dag zou komen. Daarna kon ik eindelijk mijn hardloopoutfit aan doen en hardlopen. Het was lekker afgekoeld en door de harde regenbui veel zuurstof in de lucht. Ik begon echt rustig nog even genietend van zebra’s die mij passeerde en daarna de weg overstaken… echt een onbeschrijfelijk mooi beeld gewoon. De enige zebra die ik thuis tegenkom tijdens het hardlopen ligt op het asfalt haha :P. op de terugweg zag ik halverwege ook impala’s. ik weet niet wat er gebeurde maar het leek of ik in een keer een boost kreeg want ik begon een stuk harder te rennen, ik schrok er zelfs bijna van. Dat hield ik helemaal vol tot aan het eind. Dat was ook wel te zien aan mijn eindtijd, dezelfde afstand had ik nu gerend in 51.50 minuten. Dat is echt een heel stuk sneller dan eerst, jeeej. Ik had jammergenoeg net niet genoeg tijd om nog even te douchen voor het eten. Omdat ik net sportief bezig geweest had, had ik echt geen honger, na drie happen schoof ik mijn bord weg. Nadat ik gedoucht had heb ik nog tot een uur of half elf gezellig bij de bar gezeten. Daarna toch echt mijn bedje in, want de volgende dag mocht ik weer aan de bak.

Liefs van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Cerena

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 82562

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 24 September 2014

Backpacken in Zuid-Afrika

26 December 2012 - 17 Januari 2013

Rondreis Colombia

15 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Reisbegeleidster bij Simbo

14 Maart 2010 - 05 April 2010

Ukutula: Place of Quiet

05 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Zell am Ziller (Skilerares bij Schischule Lechner)

05 Oktober 2009 - 22 November 2009

Lion Breeding & Research / Cheetah Conservation

02 December 2007 - 29 Maart 2008

Gerlos (Skilerares bij Michi's Schischule)

Landen bezocht: