Even relaxt - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Even relaxt - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Even relaxt

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

22 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

21-03-‘10

Heyhey!
Vandaag stond ik rond een normale tijd op en voegde me weer bij het ontbijt. Daar waren ze blijkbaar nog steeds bezig met schrijven in het boekje. Stiekem had ik alvast wat gelezen, zo lief! Na het ontbijt lieten we de kids nog even wat voor de busreis kopen in de taxshop. Nadat ze alles ingepakt hadden deden we nog een game drive. Bij een klein watertje zagen we zelfs een krokodil die daar niet hoorde. Binnen een uur hadden we alle soorten die ze hier hebben gezien. Zelfs schattige baby zebra’s en baby gnoe’s. omdat het heet was lieten we ze daarna even afkoelen in het zwembad. Daarna mochten ze kiezen of ze met mij cupinteractie wilde doen of Capture The Flag met Sakkie. De cups waren dit keer een stuk liever, dus kon iedereen lekker met ze knuffelen. Toen was het toch echt tijd voor ze om te vertrekken, het was al 12.30 uur geworden. Uiteindelijk duurde het nog best lang voor iedereen me geknuffeld had en we voor de laatste keer onze song gezongen hadden. Eindelijk had ik even rust. Het was ook gelijk lunchtijd. Na de lunch zouden we de krokodil verplaatsen. Met een kleine groep gingen we die kant op. Ik moest samen met de rest door het water lopen om de krokodil naar Sakkie en Hansie te jagen. Haha uiteindelijk bleek het wat anders, dus waren we allemaal voor niks nat en modderig. Toch was het wel spannend. Gelukkig kreeg ik daarna eindelijk de kans mijn dagboek bij te werken. Daarna ging ik gezellig bij de andere vrijwilligers zitten en kwam ik aan de praat met een wat ouder NL meisje. Ondertussen ben ik snel verveeld wanneer ik niks doe dus stelde ik voor om te kijken of er werk te vinden was. Onderweg kwamen we de twee wat oudere NL dames (zussen) tegen die zich ook verveelde. We wilde even gaan kijken bij de gremlins… daar schrokken we van de vieze ruimte waar ze in zaten. Het duurde niet lang voor we allemaal druk bezig waren met alle poep en etensresten op te ruimen. Het was zo lang niet gedaan dat het water helemaal groen was, dat verschoonde we dus ook. Daarna gingen we opzoek naar leuke speeltjes voor ze, want ze zagen er verveeld uit. We hadden oude autobanden gevonden en opgehangen met een touw, haha nou ze gingen helemaal los hoor… prachtig. Daarna was het eigenlijk gelijk al etenstijd, daarna heb ik gedoucht en film gekeken met de rest. Daar werd ik zo moe van dat ik daarna snel in slaap viel.

Liefs Sandra

• 22 Maart 2010 - 17:16

Marit:

Wat een leuke verhalen weer! Maar kom nu maar snel terug, dan gaan we naar de sneeuw en apres-ski!!