Superleuk - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Superleuk - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Superleuk

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

22 Maart 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

20-03-‘10

Hallo jullie daar in NL!
Vandaag werd ik best vroeg wakker. Ik nam even een douche om wakker te worden. Toen ik bij de eetzaal aankwam stond de groep alweer netjes in een rij op het ontbijt te wachten. Ik had bijna geen kans om normaal voorbij te lopen… alle meiden moesten even aan me zitten haha, zo schattig. Na het ontbijt gingen we muurklimmen doen, of in ieder geval zoiets. Nog best moeilijk. Na een tijdje waren veel kids na een paar stappen al moe dus gaf de rest ze een boost. Iedereen ging aan het andere end van het touw hangen en trok ze zo naar de top. Daarna gingen we problemen oplossen in kleine groepjes. Bij deze school was onze taak er twee leidinggevende personen uit te halen. Met deze oefeningen zou dat helpen. Zelfs ik moest er even over nadenken. Voorbeeld: zet de hele groep in een kring laat een hoepel op één vinger van ze balanceren en dan moeten ze het met z’n allen naar beneden brengen. Onmogelijk gewoon haha… zo gouw je zegt go down, they go up. Vervolgens lieten we ze voor de lunch nog even zwemmen. Daarna gaven we ze nog een poging met de hoepel voor ik pijl en boogschieten met ze ging doen en Sakkie andere probleemoplossende dingen. Ik hoefde weinig uit te leggen, want ze hadden het al snel door. Toen iedereen geweest was kregen we een mooie dans/zang voorstelling van een van de kinderen: Sandro, haha wat een gozer zeg… echt cool! Na die activiteiten gaven we ze even tijd zich voor te bereiden op de cupinteractie. De lieve poesjes waren niet zo meewerkend… ze hebben me hele arm lekker onder gekrast, fijn. Voor het avondeten mocht de groep vast oefenen voor de talentshow. Wat een enthousiasme zeg echt leuk! Iedereen vond me helemaal stoer omdat ik zoveel hippe muziek op mn laptop had haha. Deze groep bereidde het een stuk beter voor dan de vorige. Na het avondeten kregen ze nog een half uurtje oefentijd. Tussendoor had iemand mijn notitieboekje gevonden en gevraagd om er iets in te schrijven, vet schattig. Nou al snel was het een hype en wilde iedereen het doen. De talentshow was echt lachen. Ook de docenten Sakkie en ik werden meegesleept in een gekke act waar we sexy moesten dansen met Sandro… geweldig! Na de show gingen we een of ander spel Stalk The Lantarn doen. In het donker moesten we door de buch kruipen opzoek naar een verborgen zaklamp. Wanneer we gezien werden moesten we weer een stuk terug en opnieuw beginnen. McMillen (een kok) had ik ook meegesleept en samen met twee kids vormde wij ook een team. Ik voelde me echt weer jong (ik ben nu ook zó oud :P). Rond een uur of tien was ik dus pas klaar met werken uiteindelijk. Daarna ben ik nog even wat gaan drinken bij de bar omdat het iemands verjaardag was. Na ongeveer 45 minuten vond ik het wel mooi geweest en dook lekker mijn bedje in.

Liefs San


  • 22 Maart 2010 - 23:10

    Ineke:

    ja ja een mens is veranderlijk !!
    tof dat je zoveel plezier hebt met de kids en je leeuwtjes.
    Als je maar niet gaat knuffelen met die krokedillen dan blijf ik wel gerust!!
    dikke kus mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Cerena

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 82559

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 24 September 2014

Backpacken in Zuid-Afrika

26 December 2012 - 17 Januari 2013

Rondreis Colombia

15 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Reisbegeleidster bij Simbo

14 Maart 2010 - 05 April 2010

Ukutula: Place of Quiet

05 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Zell am Ziller (Skilerares bij Schischule Lechner)

05 Oktober 2009 - 22 November 2009

Lion Breeding & Research / Cheetah Conservation

02 December 2007 - 29 Maart 2008

Gerlos (Skilerares bij Michi's Schischule)

Landen bezocht: