Dagje vrij - Reisverslag uit Popayán, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Dagje vrij - Reisverslag uit Popayán, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Dagje vrij

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

05 Januari 2013 | Colombia, Popayán

Donderdag 3 januari

Vandaag hadden we een dagje vrij, en konden wij dus doen wat we wilden. We kozen ervoor om in de ochtend mee te gaan met de stadswandeling die Marion deed. We gingen onder andere naar een mooi uitzichtpunt waar we allemaal een mooie fotoshoot deden haha. We zagen wat mooie kerkjes, dronken heerlijke koffie bij Juan Valdez en liepen over een klein marktje. Daarna gingen we met z'n tweetjes verder. En sja wat anders dan winkelen konden we doen haha. Wij kunnen in ieder geval een Sportteam de Colombia beginnen met zijn drietjes straks hihi. Daarnaast kon ik een paar leuke topjes niet laten liggen. Sjah mijn man zegt; je kan er beter gelijk twee kopen toch. Haha wat een wereldman toch... Minemine! 's Middags gingen we lekker in het hotel even rusten, typen enz. Ook hier was het in de stad weer feest. De zakken meel en spuitbussen stonden al klaar. Er zou namelijk door onze straat een paardenrace komen incl het gevecht met de vieze goedjes. Ik weet niet wat ze hier onder een paardenrace verstaan, maar het leek meer een parade. De paarden huppelde raar op en neer. Hier en daar viel er een af of sloeg er een op hol. Tussendoor moest de politie nog even in actie komen met grof geweld aangezien de jongeren hun waarschijnlijk ook bekogeld hadden. En wij als blanken (ik niet dus) langs de kant maar kijken. We kregen het woord "Gringi's" al naar ons hoofd geslingerd haha. Op een gegeven moment stond er een klein schattig meisje voor ons met een spuitbus in naar hand bijna net zo groot als haarzelf. Ze keek heel ondeugend om haar heen wie onder te spuiten. Mijn liefje stond even niet op te letten dus ik wees haar op hem. Haha mooi, op het moment dat je dacht die loopt zo verder draaide ze zich naar Patrick en pppppsssstttt, zo recht in zijn gezicht prachtig. En om het af te maken regelde ik een handje meel van drie jonkies die ik er ook nog even overheen gooide. Haha ik kon het niet laten, sjah is Colombiaanse traditie he... Ben ik dol op :p. We aten in de avond bij een lekkere Italiaan. Dat was veeeeeeeeeeeel haha, eten tot buikpijn aan toe. Daarna lekker het bedje opzoeken. Ja het klinkt steeds vroeg, maar we eten hier erg laat. Vaak vertrekken we pas rond 20.00 uur naar het restaurant. Morgen naar Cali.

  • 05 Januari 2013 - 00:43

    Mandy :

    hey san en pat !

    zoo op advies van pelle heb ik zojuist (jaja op mijn vrijdagavond) al jullie
    verslagen terug gelezen, jeej san ; wat schrijf je gaaf! en wat een verhalen..
    prachtig. het is duidelijk dat jullie vol op genieten, heel veel plezier nog daar.

    ik wacht op het volgende verhaal :)

    liefs xx mandy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra Cerena

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 82508

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 24 September 2014

Backpacken in Zuid-Afrika

26 December 2012 - 17 Januari 2013

Rondreis Colombia

15 Juli 2011 - 13 Augustus 2011

Reisbegeleidster bij Simbo

14 Maart 2010 - 05 April 2010

Ukutula: Place of Quiet

05 Februari 2010 - 07 Maart 2010

Zell am Ziller (Skilerares bij Schischule Lechner)

05 Oktober 2009 - 22 November 2009

Lion Breeding & Research / Cheetah Conservation

02 December 2007 - 29 Maart 2008

Gerlos (Skilerares bij Michi's Schischule)

Landen bezocht: