De Haciënda - Reisverslag uit Quindío, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu De Haciënda - Reisverslag uit Quindío, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

De Haciënda

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

06 Januari 2013 | Colombia, Quindío

Zaterdag 5 januari

Vandaag hadden we de wekker even wat eerder gezet. We moesten namelijk nog even pinnen, aangezien we dat de drie daarop volgende dagen niet meer konden. Daarnaast hadden we met de kleine opdonder afgesproken even te bellen. Wat heeft Kai toch een schattige stem aan de telefoon. Leuk dat we hem even konden spreken! Na alles ingepakt te hebben en een lekkere warme douche gingen we opzoek naar een pinautomaat. Die was zo gevonden gelukkig. Onderweg terug naar het hotel haalde we een lekkere mangosap en croissants. We kwamen net een paar minuutjes eerder aan dan onze bus. Die was snel ingeladen, en zo vertrokken we richting de haciënda in de buurt van Solento. We hadden drie lifters. Familie van onze chauffeur. Zijn zwager en twee dochters reden een stuk mee. Onderweg stopte we een paar keer. Beide waren we best moe aangezien we niet helemaal lekker geslapen hadden, dus haalde we dat in de bus even in. Voor de lunch stopte we bij een klein wegrestaurantje. Daar had ik een heerlijke vegetarische schotel met avocado en gebakken banaan met patatjes, hhmm. Daarna was het nog 2 km tot onze bestemming. Wauwie, weer een paradijs waar we aankwamen. Mooie grote ligbedden met kussens om even op te chillen, een masagesalon, mooi open restaurant met prachtig uitzicht en een ongelooflijk zwembad incl poolbar en uitzicht over de mooie natuur... Moooooi. De kamer daarentegen was erg simpel, maar hier kunnen we ons best drie nachten vermaken. Nadat we de kamersleutel hadden kleedde we ons snel om voor een heerlijk relaxt momentje aan het zwembad. Tijdens dat momentje maakte we even gebruik van Skype en Facetime om even contact te maken met Nederland. Leuk om jullie gesproken te hebben! Na nog even lekker krap met z'n tweeën op één bedje te hebben gelegen was net tijd om lekker op te frissen voor het avondeten. Ik had een heerlijke sandwich met ham en later ook nog kaas. Haha die waren ze in eerste instantie vergeten. Daarna zaten we dik een half uur te wachten op een kopje koffie. Haha wel humor, want we zitten in het koffiegebied en ze verbouwen het hier gewoon. Maar een Senseo ho maar. De rest van de avond hebben we gezellig zitten kletsen. Vanavond was er weer iemand anders die ten onder ging aan de griep. Iemand heeft het virus in de groep gebracht en één voor één zijn we de klos. Patrick houd het bij een buikkrampje, en ik alleen nog een klein kriebelhoestje. Gelukkig maar. Morgen gaan we naar een National Park met hele hoge palmbomen, we zijn benieuwd.

• 06 Januari 2013 - 11:16

Kai De Looff:

Lieve Papa en Sandra,

Ik heb net met mama jullie verhaaltjes gelezen en foto's gekeken. Het ziet er mooi uit. En papa op een gekke paard! Daar moest ik wel om lachen hoor.

Vorige week ben ik met Syllie naar de musical de kleine zeemeermin geweest in het echte theater. Dat was heel gezellig. En met oud en nieuw gingen we bij Dyon en Elise spelen en ik mocht samen met Danny (papa van Nick) helpen om met een lont een vuurpijl af te steken. Mama vond dat eigenlijk nog te spannend, maar ik vond het cool!

Bij ikea hebben we een mooi bureau en planken en bureaustoel en pennenbakje en prullenbak gekocht. Ik ging op de tekening kijken hoe het moest en heb alles zelf in elkaar gezet en geschroefd. De planken moeten we in de muur boren, maar dat weten we niet zo goed. De muur is dun en mama zegt dat we peciale pluggen moeten kopen.

Gisteren heb ik met mama weer alle hotwheels racebanen in elkaar gezet. De auto's gaan dan vet over de kop en ik kan ze dan afvuren, vet cool!

Morgen moet ik weer naar school, dat vind ik wel jammer.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxx

veel kusjes van kai
    doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
    vet veel kusjes mwoah mwoah.....wel honderd kusjes

• 06 Januari 2013 - 11:21

Kai De Looff:

Papa, waar stroomt het water bij het zwembad naartoe??? Gaat het over de rand dan??

Doeiii kai