Hoge palmen - Reisverslag uit Quindío, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu Hoge palmen - Reisverslag uit Quindío, Colombia van Sandra Cerena Looff-Landkroon - WaarBenJij.nu

Hoge palmen

Door: S.C. Landkroon

Blijf op de hoogte en volg Sandra Cerena

07 Januari 2013 | Colombia, Quindío

Zondag 6 januari

Vandaag stonden we bij tijds op. Het ontbijt hadden we de avond ervoor al besteld, dus dat moest praktisch klaar zijn. Maar nee, haha lekker op z'n Colombiaans stond er niks klaar. Wij hadden dit keer eens voor fruit gekozen in plaats van standaard huevo con nog wat erbij haha. Dat vult natuurlijk niet. Na een uur met de bus rijden kwamen we in Salento. Daar snel maar wat eten gehaald, wat droge crackers bleken te zijn. Vervolgens gingen we met Willy's verder. Dat zijn iniminie kleine jeeps. We reden eerst naar een punt waar we even konden toileteren en van een mooi uitzicht genieten. Daar stond mooie panfluit muziek op, dus hebben we even voor Kai een cd'tje gekocht. Klein half uurtje verder rijden en we kwamen aan in een uber toeristisch plekje. Jaja ze hebben dat blijkbaar wel hier. We gingen in twee groepjes wandelen. Ver en zwaar en lang of dichtbij licht en kort. Deze echte sporters kozen natuurlijk voor de eerste optie. We stegen erg snel. Onderweg zagen we mooie hoge palmen die met moeite helemaal op foto te krijgen waren. Terug naar beneden liepen we door erg mooie jungelachtige natuur... Wauwie! Wij liepen achteraan aangezien ik er even rustig van wilde genieten. En toen we bij een riviertje kwamen ging ik natuurlijk weer even het pad af om over de rotsen te klimmen. We liepen verder over grote keien en uit elkaar vallende bruggetjes, maar super! Terug gekomen in de mensenmassa aten we ons eerste ijsje van de vakantie en dronken we even wat. We gingen daarna terug naar Salento waar we nog even de tijd kregen om wat te lunchen en shoppen enz. Er viel niet veel te shoppen, wel paar kleine leuke souvenirwinkeltjes met van die hebbedingetjes. Ik heb het bij oorbellen gelaten, valt mee toch. We konden wel wat drinken vinden en een lekker cakje maar eten niet echt. Er was weer een of ander feest aan de gang met gek verkleedde mensen en wedstrijdje armdrukken. Terug richting de bus stuitte we wel op iets overheerlijks; chorizzo als ik net goed heb. Een heerlijke donut met banaanachtige smaak vulling en gesuikerd, die was lekkerrrrrr. Dan vanavond maar vroeg eten. Terug naar beneden met de bus reden we langs een ontzettend grote file richting de stad voor net feest. Lastig om om te draaien op een bergpas, maar toch gebeurde het. Terug bij de haciënda werden alle badpakken en zwembroek weer boven water gehaald. En ik als waterrat vond de zon langs de kant wel prima. We kozen ervoor lekker vroeg te eten, zodat we later op de avond onszelf op een lekker toetje konden trakteren. Terug gekomen op de kamer waren we zo moe dat we er niet meer uitkwamen en in slaap vielen.

• 08 Januari 2013 - 11:18

Erik:

jullie 1e ijsje pas? na bijna 2 weken ik zorg wel dat er een bakje ijs ligt in jullie vriezer bij thuiskomst